Jak wykonuje się nadruki na kartonach?
Współczesny przemysł opakowaniowy oferuje usługi na miarę czasów – producenci kartonów wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów. Dzięki temu możemy zamówić różnego rodzaju opakowania, tworzone z tektur o wybranej przez nas gramaturze oraz liczbie warstw. Ale – co istotne – możemy również zlecić wykonanie nadruku na powierzchni kartonu. Jak to wygląda w praktyce?
Nadruk na opakowaniach kartonowych
Nadruk na kartonach, oprócz funkcji praktycznych, pełni także funkcje estetyczne. Dlatego tak ważne jest, aby był on odpowiednio wykonany. Obecnie, kiedy producenci opakowań z tektur oferują usługi graficzne, możemy otrzymać gotowy produkt od ręki i mieć pewność, że nadruk na kartonach został naniesiony na tekturę we właściwy sposób. Gwarantuje nam to doświadczenie tych firm, jakie zdobyły na poszczególnych etapach produkcji. Profesjonalne firmy wykonują nadruki wedle nadesłanych przez klientów projektów. Dla pewności zaś dostarczają również prototyp wycięty na ploterze.
Nadruk fleksograficzny
Dostępnych jest kilka rodzajów nadruków, spośród których największą popularnością cieszy się nadruk fleksograficzny. Na czym polega ta metoda?
Nadruk fleksograficzny wykonywany jest techniką druku wypukłego przy wykorzystaniu wypukłych matryc. Dzięki takiemu zabiegowi uzyskany efekt końcowy prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Istnieje możliwość naniesienia na powierzchnię kartonu nadruków w formie prostej i jednokolorowej oraz projektów bardziej złożonych i wielokolorowych.
Dlaczego warto nanosić nadruk na kartony?
Jak już wyżej wspominaliśmy, nadruk pełni kilka funkcji, pośród nich zaś do najważniejszych zaliczyć możemy funkcję praktyczną, estetyczną i marketingową.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca z firmy K&T PAK, specjalizującej się w produkcji kartonów: Dobry nadruk na opakowaniach niesie ze sobą wiele korzyści, zarówno na opakowaniach jednostkowych, jak i zbiorczych. W przypadku opakowań jednostkowych, które przeznaczone są do sprzedaży, profesjonalny nadruk może skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. W przypadku opakowań zbiorczych zaś nadruk sprawi, że wizerunek naszej firmy zdecydowanie zyska w oczach klientów. Tak opakowane produkty będą się bowiem prezentowały bardziej prestiżowo.
Ale wygląd to nie wszystko.
Zgadza się. Oprócz względów estetycznych, dzięki którym nasze kartony przyciągają wzrok atrakcyjnym wyglądem, warto tutaj zwrócić uwagę także na względy marketingowe. Otóż nadrukowane na kartonie logo naszej firmy będzie widoczne i zapadnie w pamięć dużej ilości osób. Opakowania, a w tym i kartonowe – nawet te proste i zbiorcze – stanowią bowiem najlepszy nośnik reklamy – dodaje nasz rozmówca.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana