Artykuł sponsorowany

Jak wykonuje się nadruki na kartonach?

Jak wykonuje się nadruki na kartonach?

Współczesny przemysł opakowaniowy oferuje usługi na miarę czasów – producenci kartonów wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów. Dzięki temu możemy zamówić różnego rodzaju opakowania, tworzone z tektur o wybranej przez nas gramaturze oraz liczbie warstw. Ale – co istotne – możemy również zlecić wykonanie nadruku na powierzchni kartonu. Jak to wygląda w praktyce?

Nadruk na opakowaniach kartonowych

Nadruk na kartonach, oprócz funkcji praktycznych, pełni także funkcje estetyczne. Dlatego tak ważne jest, aby był on odpowiednio wykonany. Obecnie, kiedy producenci opakowań z tektur oferują usługi graficzne, możemy otrzymać gotowy produkt od ręki i mieć pewność, że nadruk na kartonach został naniesiony na tekturę we właściwy sposób. Gwarantuje nam to doświadczenie tych firm, jakie zdobyły na poszczególnych etapach produkcji. Profesjonalne firmy wykonują nadruki wedle nadesłanych przez klientów projektów. Dla pewności zaś dostarczają również prototyp wycięty na ploterze.

Nadruk fleksograficzny

Dostępnych jest kilka rodzajów nadruków, spośród których największą popularnością cieszy się nadruk fleksograficzny. Na czym polega ta metoda?

Nadruk fleksograficzny wykonywany jest techniką druku wypukłego przy wykorzystaniu wypukłych matryc. Dzięki takiemu zabiegowi uzyskany efekt końcowy prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Istnieje możliwość naniesienia na powierzchnię kartonu nadruków w formie prostej i jednokolorowej oraz projektów bardziej złożonych i wielokolorowych.

Dlaczego warto nanosić nadruk na kartony?

Jak już wyżej wspominaliśmy, nadruk pełni kilka funkcji, pośród nich zaś do najważniejszych zaliczyć możemy funkcję praktyczną, estetyczną i marketingową.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca z firmy K&T PAK, specjalizującej się w produkcji kartonów: Dobry nadruk na opakowaniach niesie ze sobą wiele korzyści, zarówno na opakowaniach jednostkowych, jak i zbiorczych. W przypadku opakowań jednostkowych, które przeznaczone są do sprzedaży, profesjonalny nadruk może skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. W przypadku opakowań zbiorczych zaś nadruk sprawi, że wizerunek naszej firmy zdecydowanie zyska w oczach klientów. Tak opakowane produkty będą się bowiem prezentowały bardziej prestiżowo.

Ale wygląd to nie wszystko.

Zgadza się. Oprócz względów estetycznych, dzięki którym nasze kartony przyciągają wzrok atrakcyjnym wyglądem, warto tutaj zwrócić uwagę także na względy marketingowe. Otóż nadrukowane na kartonie logo naszej firmy będzie widoczne i zapadnie w pamięć dużej ilości osób. Opakowania, a w tym i kartonowe – nawet te proste i zbiorcze – stanowią bowiem najlepszy nośnik reklamy – dodaje nasz rozmówca.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.