Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować dobrą konferencję? Kilka praktycznych wskazówek

Jak zorganizować dobrą konferencję? Kilka praktycznych wskazówek

Organizacja konferencji na kilkaset osób to nie lada wyzwanie, wymagające umiejętności planowania, przewidywania i koordynacji działań. Tylko doskonałe zgranie wielu czynników sprawi, że nasz event się uda.

Koncepcja kluczem do sukcesu

Zanim rozpoczniemy organizację konferencji, powinniśmy mieć ustalony ścisły plan procedowania. Po co właściwie aranżujemy spotkanie? Dla kogo jest ono przeznaczone? Jaki cel mu przyświeca? Odpowiedzi na te pytania musimy znać już na początku. Konferencja bez ustalonej koncepcji i tematyki, to konferencja dla nikogo. Jeżeli organizujemy event branżowy, zadbajmy by wszystkie zgromadzone osoby były zainteresowane tym, co mamy im do przekazania. Sprowadźmy ciekawych prelegentów, zaaranżujmy atrakcyjną oprawę wizualną, zamówmy catering. Przerwy między kolejnymi wystąpieniami są równie ważne, jak same wystąpienia. A jak wiadomo, komfort gości przede wszystkim.

Miejsce konferencji ma znaczenie

Określenie profilu zaproszonych osób ma wpływ na to, jakie miejsce i jaki sposób zaproszenia wybrać. Obecnie, większość konferencji odbywa się w halach targowych bądź obiektach hotelowych. Sporo ośrodków wypoczynkowych to centra konferencyjne z prawdziwego zdarzenia, dysponujące rozległymi salami i profesjonalnym sprzętem. Hotele oferują też noclegi i wyżywienie, co ma niebagatelne znaczenie w przypadku zjazdów kilkudniowych. Jeżeli planujemy zgromadzić osoby z całego kraju, a nawet spoza jego granic, zorientujmy się czy dany hotel jest dobrze skomunikowany z portami lotniczymi i dworcami. Dobrym przykładem służy Royal Hotel, położony w odległości zaledwie 1 km od lotniska Modlin.

Diabeł tkwi w szczegółach

Jeżeli zapraszamy dziesiątki lub nawet setki osób, zawsze może wydarzyć się coś niespodziewanego. Dobrze sporządzony plan i scenariusz pozwoli zapanować nad sytuacją nawet wtedy, gdy zacznie wymykać się ona spod kontroli. Planem warto też obdarować uczestników imprezy. Może być to np. mapka obiektu z zaznaczeniem najważniejszych miejsc i pełnym harmonogramem wydarzeń. Pamiętaj – im więcej przewidzisz, tym mniej będzie w stanie Cię zaskoczyć. Jako organizator, odpowiadasz za powodzenie konferencji, ale też za bezpieczeństwo zgromadzonych osób. Wywiąż się ze swoich zadań należycie, a impreza z pewnością zostanie doceniona przez innych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.