Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować eksport towarów do Chin?

Jak zorganizować eksport towarów do Chin?

Pojęcie eksportu jest rozumiane, jako sprzedaż towarów lub usług wytwarzanych w danym kraju zagranicznym podmiotom gospodarczym. Zarówno Polska, jak i Chiny należą do Światowej Organizacji Handlu (WTO), co znacznie ułatwia przeprowadzanie transakcji pomiędzy państwami. Mimo to przy przewożeniu i sprzedaży produktów trzeba uwzględnić wiele istotnych przepisów prawnych. Dotyczą one takich aspektów jak: stawki taryfowe, wartości celne, podatki oraz normy jakościowe. Oprócz tego, konieczne jest poprawne wypełnienie stosownej dokumentacji. Oferowane towary muszą być specjalnie oznaczone i zabezpieczone. Zanim przedsiębiorca zdecyduje się na eksport, powinien zbadać sytuację na rynku i ocenić opłacalność działania. Jakich kwestii należy dopilnować, planując eksport towarów do Chin?

Działania przygotowujące do eksportu

Przed rozpoczęciem przewozu wytworzonych towarów warto dokonać dokładnej analizy rzeczywistych uwarunkowań rynkowych. Szczególnie istotne jest sprawdzenie ceny, występowania produktu oraz znalezienie potencjalnych odbiorców. W przypadku problemów z oceną sytuacji, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalistów monitorujących warunki. Jakich rad mogą udzielić eksperci?

Jak tłumaczy pośrednik handlowy z firmy IdeumChiński rynek jest specyficzny i rozwija się niezwykle dynamicznie. Dlatego bardzo ważne jest ciągłe śledzenie zmian. Eksperci pomagają przedsiębiorcy, wykonując szczegółowe badanie rynku, wyszukując potencjalnych odbiorców, pomagając w rejestracji znaków towarowych, a także szacując liczbę zamówień w skali roku.

Wymagane dokumenty i najważniejsze normy prawne

Eksport może być przeprowadzony jedynie wówczas, gdy przedsiębiorca ureguluje wszelkie kwestie formalne. Do niezbędnych dokumentów zaliczyć należy: deklaracja celna, polisa ubezpieczeniowa, lista załadowcza i odpowiednia faktura. Poza tym, właściciel towaru musi posiadać certyfikaty i licencje umożliwiające eksport.

Równie istotne jest spełnienie wymagań dotyczących sprzedawanych produktów. Eksport do Chin jest możliwy po odpowiednim oznakowaniu towaru. Na opakowaniu trzeba umieścić informacje dotyczące kraju pochodzenia, składu, daty powstania i przydatności wyrobu. Ponadto, należy uwzględnić dane osobowe wytwórcy oraz dystrybutora. Nazwa i adres producenta pozwalają na weryfikację tożsamości i przeciwdziałanie fałszywym sprzedażom.

Jakie stawki i wartości obowiązują eksporterów?

Członkostwo Polski w WHO niesie za sobą szereg korzyści. Między innymi umożliwia skorzystanie z ulg dotyczących stawek taryfowych. Przedsiębiorcy mogą zostać zwolnieni z części opłat i uzyskać status najwyższego uprzywilejowania. Kolejną ważną kwestią jest obliczenie wartości celnej. W jej skład wchodzą: cena kontrahentowa, ubezpieczenie, prowizja oraz koszt opakowania. Podstawą do wyliczenia całkowitej wartości są międzynarodowe i krajowe ceny określonych wyrobów.

Towary muszą spełniać normy jakościowe.  W tym celu specjalna organizacja weryfikuje rzeczywisty stan i wartość sprzedawanego produktu. Po stwierdzeniu pełnej sprawności, braku usterek i wad towar może zostać dopuszczony do sprzedaży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.