Artykuł sponsorowany

Jakie są różnice między konfekcjonowaniem a pakowaniem towarów?

Jakie są różnice między konfekcjonowaniem a pakowaniem towarów?

Odpowiednio zaprojektowane opakowanie bardzo skutecznie zachęca klientów do nabycia produktu. Sprawia też, że między nabywcą a sprzedawcą tworzy się pewna więź. Sztuka tworzenia opakowań jest więc jedną z najważniejszych dziedzin marketingu. Często, podczas przeglądania ofert firm, które zajmują się pakowaniem towarów, można znaleźć propozycję ich konfekcjonowania. Wyjaśniamy, czym tak naprawdę jest i co różni go od tradycyjnego pakowania.

Konfekcjonowanie a pakowanie

Pakowanie towaru obejmuje jedynie umieszczenie go w odpowiednim pudełku, kartonie, czy nawet kopercie. Cały proces przygotowania produktu do wysyłki klientowi jest jednak o wiele bardziej rozbudowany i określa się go konfekcjonowaniem. W jego skład wchodzi więc pakowanie, przepakowywanie i czynności, takie jak:

  • nanoszenie odpowiednich oznaczeń lub kodów kreskowych,
  • etykietowanie,
  • pakowanie maszynowe przy użyciu specjalistycznej folii,
  • zabezpieczanie towaru na czas transportu,
  • tworzenie i dodawanie do paczek gratisów, zestawów promocyjnych lub próbek.

Specjaliści z firmy Direct Channel Packaging są przekonani, że: Profesjonalne konfekcjonowanie skutecznie zwiększa zainteresowanie klientów daną ofertą. Dzięki niemu wysyłka towarów jest o wiele szybsza i dostosowana do potrzeb wynikających z transportu.Warto dodać, że konfekcjonowanie nie zmienia żadnych cech i właściwości danego towaru. Klient nie może więc otrzymać zmodyfikowanego produktu, gdyż proces konfekcjonowania dotyczy tylko opakowań.

Komu zlecić pakowanie i konfekcjonowanie towarów?

Na polskim i światowym rynku istnieje wiele firm, które zajmują się profesjonalnym pakowaniem i przygotowywaniem do wysyłki produktów. Dzięki temu przedsiębiorstwa nie muszą zatrudniać dodatkowych pracowników. Wyeliminowane zostają też ewentualne koszty zakupu specjalistycznych maszyn.

Zewnętrzne firmy, które proponują usługi pakowania i konfekcjonowania towarów znają najnowsze zasady skutecznego marketingu. Dodatkowo, tego typu przedsiębiorstwa mogą zająć się obsługą sklepu internetowego, a nawet wynająć powierzchnię magazynową do składowania towarów.

Oryginalne i estetyczne opakowania są szczególnie ważne przede wszystkim dla mniejszych firm sprzedażowych. Dobrze dobranym pakunkiem można sprawić, że każdy klient zostanie potraktowany indywidualnie, dzięki czemu zdecydowanie chętniej powróci do danego sklepu.

Badania pokazują, że firmy, które korzystają z profesjonalnego pakowania i konfekcjonowania, zdobywają wyższe opinie od swoich klientów. Dobre przygotowanie pakunku sprawia też, że dotrze do nabywcy w nienaruszonym stanie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.