Artykuł sponsorowany

Jakie są zalety foliowania druku na gorąco?

Jakie są zalety foliowania druku na gorąco?

Drukowanie jest popularniejszą metodą przygotowywania materiałów reklamowych, opakowań czy rozmaitych publikacji, a stosowane technologie pozwalają na wierne oddawanie intensywnych kolorów oraz uzyskiwanie wysokiej rozdzielczości, sprawdzając się przy zdjęciach, grafikach i tekstach. Sposobem na zwiększenie atrakcyjności druków i nadanie im dodatkowych funkcjonalności są różne metody ich uszlachetniania, w tym foliowanie.

Na czym polega proces foliowania druków?

Zadrukowana powierzchnia papierów i kartonów jest stosunkowo podatna na uszkodzenia mechaniczne pojawiające się w wyniku ich odkształcania czy kontaktu z przedmiotami i powierzchniami pokrytymi drobnymi zanieczyszczeniami stałymi, które mogą je zarysować. Będą one też wrażliwe na działanie wilgoci, a często również promieniowania ultrafioletowego powodującego zmiany intensywności zadruku lub wpływającego na żółknięcie zastosowanego podłoża. Sposobem na uniknięcie tego rodzaju procesu jest foliowanie druku. Operacja ta polega na umieszczeniu na zadrukowanym podłożu warstwy folii z tworzywa sztucznego. W zależności od sytuacji foliowanie można przeprowadzać na zimno albo na gorąco. Przy foliowaniu na zimno materiał jest nakładany dzięki temu, iż jego powierzchnia jest pokryta klejem, wiążącym przy odpowiednim docisku. Przy foliowaniu na gorąco aktywowanie kleju następuje pod wpływem wysokiej temperatury. Odwijana ze zwoju folia jest więc podgrzewana, a następnie dociskana obracającym się cylindrem. Uzyskanie właściwych efektów wymaga jednak umiejętnego doboru temperatury, siły docisku oraz szybkości, z jaką jest podawana folia. W zależności od potrzeb karton czy papier może być foliowany jedno- bądź dwustronnie.

Co można zyskać dzięki foliowaniu druków?

Foliowanie druków pozwala na zwiększenie ich trwałości. Często jest ono stosowane w przypadku okładek książek lub czasopism, a także rozmaitych opakowań i materiałów reklamowych. Zaletą foliowania jest również nadanie wyrobom atrakcyjniejszego wyglądu. W grę może wchodzić zarówno wykorzystanie folii błyszczącej, jak i matowej, którą często łączy się z punktowym lakierowaniem UV, dzięki czemu łatwiej wyeksponować niektóre elementy projektu graficznego. Drukarnia DRS z Krakowa oferuje różne metody uszlachetniania druków, w tym ich foliowanie i lakierowanie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.