Artykuł sponsorowany

Jakie wyposażenie jest niezbędne do dystrybuowania AdBlue?

Jakie wyposażenie jest niezbędne do dystrybuowania AdBlue?

Konstrukcja nowoczesnych samochodów ulega ciągłym zmianom, sprawiając, że stają się one bardziej oszczędne i w mniejszym stopniu oddziałują na środowisko naturalne. Wiąże się to jednak również z dostosowywaniem infrastruktury do coraz to nowych potrzeb. W przypadku aut z silnikami wysokoprężnymi oznacza to m.in. pojawienie się konieczności sprzedaży na stacjach benzynowych płynu AdBlue.

Czym jest AdBlue i jakie ma właściwości?

Samochody z silnikami diesla wyróżniają się niskim zapotrzebowaniem na paliwo, pozwalając na stosunkowo tanie pokonywanie większych odległości. Niestety spalanie oleju napędowego wiąże się z emisją zanieczyszczeń wpływających na pogarszanie jakości powietrza. W trosce o stan środowiska naturalnego wprowadzane są więc regulacje zmuszające producentów aut do wdrażana systemów skutecznie oczyszczających spaliny. Jednym z nich są układy SCR, tzw. selektywnej redukcji katalitycznej. Ograniczają one ilość znajdujących się w spalinach tlenków azotu, jednak do swego działania potrzebują wodnego roztworu mocznika, który jest sprzedawany pod nazwą AdBlue.

AdBlue jest używany w specjalnych katalizatorach, gdzie pod wysokim ciśnieniem jest natryskiwany wprost na strumień spalin. Korzystanie z AdBlue wiąże się więc z koniecznością stałego uzupełniania jego poziomu. Płyn musi być regularnie tankowany podobnie jak zużywane przez auto paliwo, choć jego ilości są znacznie mniejsze. Dystrybutory AdBlue są ustawiane na stacjach benzynowych tak, by kierowcy mieli możliwość łatwego uzupełniania jego poziomu.

Systemy dozowania AdBlue

Dystrybucja AdBlue wymaga stosowania odpowiednich urządzeń, które tak jak w przypadku sprzedaży paliwa pozwolą na jego precyzyjne odmierzanie i wlewanie do montowanych w samochodach zbiorników. Dystrybutory AdBlue muszą więc być wyposażone we właściwie ukształtowane końcówki, które pasują do montowanych w samochodach wlewów. Ważne są też urządzenia mierzące ilość pobranego płynu, które zachowają wymaganą dokładność pomiaru. Ponieważ AdBlue ma silne właściwości korozyjne, cała armatura oraz elementy mogące mieć kontakt z płynem muszą być wykonane z materiałów, które są odporne na jego działanie np. z tworzyw sztucznych lub stali nierdzewnej.

Znakomitym przykładem nowoczesnych i bezpiecznych systemów przeznaczonych do dystrybucji AdBlue są automatyczne systemy dozujące firmy FlowMont. Ich konstrukcja sprawia, że podczas tankowania AdBlue kierowca nie jest narażony na bezpośredni kontakt z płynem. Stosuje się w nich też różne dostosowane do potrzeb klientów systemy rozliczania płatności. Oferowane dystrybutory posiadają wszystkie potrzebne dopuszczenia i certyfikaty, zarówno jeśli chodzi o dokładność pomiaru oraz naliczania opłat, jak i kwestie związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem przeciwpożarowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.