Artykuł sponsorowany

Kiedy należy wziąć pod uwagę zmianę biura rachunkowego

Kiedy należy wziąć pod uwagę zmianę biura rachunkowego

Niektórym zmiana biura rachunkowego może wydawać się skomplikowanym procesem, wymagającym dużego zaangażowania przedsiębiorcy. Nie bez znaczenia są także obawy o brak ciągłości rozliczeń oraz przed formalnościami. Są jednak takie sytuacje, w których zmiana biura jest koniecznością. Sprawdźcie kiedy warto wziąć pod uwagę taką zmianę.

Najlepszy czas na zmianę

O zmianie biura rachunkowego decyduje przedsiębiorca, który musi zaplanować przeniesienie ksiąg (najlepiej zrobić to po zamknięciu okresu rozliczeniowego).
-Choć zmiany tej można dokonać w dowolnym momencie roku i prowadzenia działalności, to dobrze jest zdecydować się na ten krok na początku nowego roku kalendarzowego. Dokonując jej w tym momencie można mieć pewność w kwestii spójności sposobu prowadzenia dokumentacji i księgowania w konkretnym roku podatkowym – radzi ekspert reprezentujący Biuro Rachunkowe BILANS.

Wskazania do zmiany biura rachunkowego

Choć z pozoru zmiana biura rachunkowego wydaje się być sprawą trudną, to nie należy się jej obawiać. Zdecydować się na nią warto szczególnie w przypadku:
  • wykrytej wadliwości obliczeń księgowych – to znak, że biuro rachunkowe nie świadczy usług na właściwym poziomie,
  • niskiego poziomu obsługi – długi czas oczekiwania na odpowiedź, otrzymywanie wiadomości lakonicznych lub o niezrozumiałej treści,
  • braku reprezentacji przed urzędami – reprezentacja wymaga spisania odpowiedniego pełnomocnictwa, dlatego biura obiecujące prowadzenie postępowania podatkowego bez upoważnienia nie są rzetelne,
  • ograniczonego dostępu do firmowych dokumentów – nowoczesne biura oferują prowadzenie księgowości w formie elektronicznej, do której przedsiębiorca ma stały dostęp, dlatego każde biuro, które nie oferuje tej opcji wymaga zakończenia współpracy.
Biuro rachunkowe zmienić można w kilku krokach, zaczynając od wypowiedzenia dotychczasowej umowy i odebrania dokumentacji księgowej swojej firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.