Artykuł sponsorowany

Kiedy opłaca się kupować firanki metrażowe?

Kiedy opłaca się kupować firanki metrażowe?

Firanki w naszych domowych pieleszach to nie tylko osłona, która ma za zadanie zapewniać nam intymność, ale także bardzo ważny element wystroju wnętrz, podobnie jak zasłony. Coraz więcej osób interesuje się zagadnieniami związanymi z aranżacją wnętrz, a meble, dodatki, oświetlenie i świadome łączenie ich w spójną całość jest dziś jednym z topowych tematów w Internecie i w prasie. Blogi na temat domowego designu wyrastają jak grzyby po deszczu i nie brakuje im czytelników. W naszym artykule skoncentrujemy się na dekoracjach okien, czyli firankach. Jakie rozwiązania mamy do wyboru i czym kierować się dobierając firany do naszych wnętrz? Kiedy opłaca się kupować firanki metrażowe?

Trzy możliwości zakupu firan

W sklepach i hurtowniach, które zajmują się dystrybucją firan i zasłon, mamy do wyboru dwie możliwości: firany gotowe lub firany metrażowe. Trzecie rozwiązanie, mało popularne, to firany szyte, które często określa się mianem towarów luksusowych. Rzadko decydujemy się na tę możliwość przede wszystkim ze względu na koszty – firany przygotowane przez szwaczkę, stworzone z drogich materiałów, odstraszają nas swoją ceną. Choć coraz więcej jesteśmy w stanie zapłacić za poszczególne elementy wystroju naszych domów i mieszkań, niektóre towary traktujemy jednak jako prestiżowe, zarezerwowane dla ludzi naprawdę bogatych. Wróćmy więc do firan, które są w zasięgu przeciętnego portfela.
Firany gotowe, jak sama nazwa wskazuje, są przygotowane do powieszenia – mówi nam przedstawicielka sklepu Polontex z Częstochowy.
W praktyce oznacza to, że są wykończone listwami i taśmami, często też przeszyciami i dekoracjami. W sklepach i hurtowniach dostępne są zwykle firany dopasowane wymiarem do standardowych okien, ponieważ takich jest przecież najwięcej. Jeśli wśród nich nie znajdziemy firan odpowiednich do naszego okna lub żadna nie wpadnie nam w oko, pozostaje nam kolejna możliwość: firany metrażowe. Wybór wzorów jest na dzisiejszym rynku naprawdę szeroki, dlatego, jeśli wybierzemy duży sklep z firanami lub hurtownię firan, z pewnością wśród oferowanych motywów znajdziemy dla siebie coś ciekawego. Warto wybrać taki punkt zakupu, gdzie mamy możliwość zamówienia firany gotowej, a więc obszytej taśmą marszczącą.

Kiedy firana metrażowa się opłaca?

Patrząc na cenę firan metrażowych (bez obszycia) i porównując ją z firaną gotową o takich samych wymiarach, odpowiedź nasuwa się jedna, choć niewłaściwa: zawsze. Trzeba jednak pamiętać, że do ceny firany trzeba doliczyć także koszt obszycia – jeśli możemy wykonać je samodzielnie i mamy na to czas, warto zdecydować się właśnie na taki wybór. Jeśli jednak nie dysponujemy maszyną do szycia, nikt ze znajomych nie wykona nam wykończenia za przysłowiową kawę, lepiej zdecydować się na firanę metrażową gotową albo poszukać firan gotowych wśród tych, które oferuje nasz sklep. Na koniec warto dodać, że cena firany zawsze będzie zależała od rodzaju materiałów, z jakich została uszyta, rodzaju i gęstości wzorów, dodatków, często także koloru. Do każdego zakupu należy podejść indywidualnie, ponieważ trudno byłoby opracować algorytm na firanę idealną do każdego wnętrza.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.