Artykuł sponsorowany

Kiedy warto zdecydować się na druk offsetowy?

Kiedy warto zdecydować się na druk offsetowy?

Druk offsetowy jest bardzo popularną i coraz częściej wybieraną metodą druku. Jest on przydatny w przypadku powielania co najmniej kilkuset kopii jednego wzoru. Jakie są jego rodzaje oraz najważniejsze zalety? Postaramy się przybliżyć wam charakterystykę druku offsetowego i odpowiedzieć na pytanie, kiedy warto zdecydować się na takie rozwiązanie. Zapraszamy do lektury.

Jakie są zalety druku offsetowego?

Technika offsetowa przy dużych nakładach pozwala na znaczne ograniczenie kosztów, dlatego warto ją wykorzystać przy zamówieniach na co najmniej 1000 sztuk wydruku. Jest to znakomite rozwiązanie dla osób, którym zależy na druku różnego rodzaju wizytówek, katalogów, plakatów, ulotek, zaproszeń, trójdzielnych kalendarzy oraz wielu innych materiałów promocyjnych. W parze z niską ceną idzie również wysoka jakość. Wydruk offsetowy charakteryzuje się bogatym, soczystym kolorem i wygląda zdecydowanie bardziej profesjonalnie niż w przypadku jakiejkolwiek innej techniki druku.

Czym charakteryzuje się druk offsetowy?

W procesie druku przy użyciu techniki offsetowej obraz jest przenoszony za pomocą cylindra z gumowym obciągiem z płaskiej formy drukowej na papier, dlatego często jest on nazywany drukiem pośrednim. Proces realizacji może wydłużyć się do 2-3 dni ze względu na przygotowanie kliszy oraz maszyny drukującej, naświetlenie matrycy, zrobienie blachy oddzielnie dla każdego koloru, a także zadanie farby. Wyróżniamy dwa rodzaje druku offsetowego. Jednym z nich jest druk arkuszowy tradycyjny – farbę offsetową przenosi się na papier i utrwala ją poprzez wsiąkanie i polimeryzację. Drugim – druk offsetowy UV w tej technologii wykorzystywane są farby utwardzane promieniowani UV umożliwia to druk na podłożach niewsiąkliwych.
Warto podkreślić, że druk offsetowy pozwala wydrukować obraz zarówno na zwykłym papierze, jak i na grubym kartonie lub samoprzylepnym papierze etykietowym, PVC, PP, PET foliach samoprzylepnych. W przypadku druku offsetowego istnieje również możliwość operowania kolorami specjalnymi PANTONE oraz rozłożenia kosztów stałych produkcji na cały nakład – wymienia kolejne zalety techniki offsetowej specjalista ds. handlu w Drukarni 3D Fortis z Zielonej Góry, która jest rodzinną firmą z wieloletnią tradycją.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.