Artykuł sponsorowany

Kiedy zdecydować się na druk cyfrowy? Zalety druku cyfrowego

Kiedy zdecydować się na druk cyfrowy? Zalety druku cyfrowego

Druk cyfrowy to pojęcie zbiorcze - potocznie określa się kilka różnych rodzajów druku. Najpopularniejsze z nich to druk laserowy oraz wielkoformatowy. W naszym artykule omówimy dodatkowo, czym jest druk lateksowy i solwentowy oraz doradzimy, kiedy warto zdecydować się na druk cyfrowy. Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy korzystać z druku cyfrowego, czy może jednak z druku offsetowego. Czy druk cyfrowy jest rzeczywiście najtańszy?

Rodzaje druku cyfrowego

Druk cyfrowy laserowy jest nam znany z domowych i biurowych drukarek. Jak wskazuje sama nazwa, drukarki te wykorzystują w procesie drukowania światło lasera lub diod LED. Elektryzują one bęben drukarki w taki sposób, by naniósł proszek z tonera na drukowaną powierzchnię. Druk wielkoformatowy jest bardziej skomplikowany. Mamy kilka rodzajów drukowania bilboardów, ścianek reklamowych i innych wielkoformatowych elementów. Druk lateksowy to jedna z najnowocześniejszych technologii, dlatego jego cena jest stosunkowo wysoka. Ma jednak swoje zalety - umożliwia bardzo dobre odwzorowanie kolorów, zapewnia wydruki wysokiej jakości i ma niską szkodliwość chemiczną, dlatego wydruki mogą być wykorzystywane bez obaw we wnętrzach. Tańszym rozwiązaniem jest druk solwentowy, o którym mówi się, że jest drukiem najtrwalszym. Jest to druk odporny na czynniki zewnętrzne, na przykład promienie słoneczne, dzięki czemu nie płowieje. Nie ściera się także pod wpływem wiatru i śniegu. To dobre rozwiązanie przy drukowaniu reklam o największych gabarytach, ale i przy drukowaniu oklein samochodów i autobusów. My skoncentrujemy się jednak na wydrukach bardziej standardowych - ulotkach, dokumentach, opracowaniach i tym podobnych.

Kiedy wybrać druk cyfrowy?

Druk cyfrowy to najszybsza technologia wydruku - dowiadujemy się w drukarni Garmond. Nie ma potrzeby przygotowania wcześniej formy drukowanej. Wszystkie materiały są dostarczane do drukarki w postaci danych komputerowych. Wydruk może powstać w ekspresowym tempie, przy czym warto podkreślić, że maszyny renomowanych producentów zapewniają świetną jakość. Korzystanie z druku cyfrowego jest niezastąpione w codziennej pracy, kiedy materiały biznesowe, dokumenty, raporty, czy materiały szkoleniowe są potrzebne szybko. To najbardziej opłacalna opcja w przypadku małych zamówień - oszczędzamy czas i pieniądze. Technologia druku cyfrowego sprawdza się także również przy zamówieniach nietypowych. Wydruki mogą być personalizowane - omówimy to na przykładzie listu do klientów firmy. Załóżmy, że wszystkim naszym klientom chcemy przesłać informację o nowej usłudze, którą oferujemy. Spersonalizowane wydruki będą zaadresowane do każdego klienta indywidualnie, a wydruki powstaną równie szybko.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.