Artykuł sponsorowany

Klimatyzacja w sklepie – o czym pamiętać?

Klimatyzacja w sklepie – o czym pamiętać?

Urządzenia klimatyzacyjne montowane są obecnie w różnych budynkach i pomieszczeniach. Trudno sobie wyobrazić, by np. zabrakło ich we wszelakiej maści sklepach. Czy kupno klimatyzatora do takiej przestrzeni różni się od nabycia podobnego urządzenia do domu lub mieszkania? O czym muszą wiedzieć właściciele sklepów, którzy decydują się na montaż klimatyzacji w swoich lokalach.

Lato w Polsce potrafi dać się we znaki. Jeszcze jakiś czas temu posiadanie klimatyzacji kojarzyło się z dużym luksusem. Na przestrzeni lat wiele osób przekonało się jednak, że zakup takiej technologii nie musi być drogie, a przy coraz wyższych temperaturach panujących w czasie najcieplejszych miesięcy w roku, może okazać się naprawdę zbawienne. Nie inaczej jest w przypadku sklepów. Dziś trudno wyobrazić sobie, by nie były one wyposażone nawet w najprostsze klimatyzatory.

Klimatyzacja do sklepu – dlaczego warto?

Przede wszystkim dla podwyższenia komfortu klientów oraz samych sprzedających. Nikt nie chce przechadzać się między półkami z towarem, czując się niczym w saunie. Jeśli na zewnątrz temperatura jest nieznośnie wysoka, klient chętniej zajrzy do naszego lokalu, wiedząc, że nie tylko zaopatrzy się u nas w określone produkty, ale także zrobi to w całkowicie komfortowych warunkach. Dziś sklepy muszą walczyć o konsumenta na każdym polu. Także na przestrzeni, która początkowo może być uznana za niemającą wpływu na losy biznesu. Skoro wiele innych sklepów posiada już klimatyzatory, to przed kolejnymi wakacjami warto poważnie rozważyć montaż takiego rozwiązania w swoim lokalu.

Jak dobra odpowiedni klimatyzator do sklepu?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który klimatyzator będzie najlepszy dla sklepu. Wszystko bowiem zależy od powierzchni lokalu, typu budynku, w jakim się znajduje, a nawet sprzedawanego asortymentu oraz wyposażenia. Specjaliści często powtarzają, że przed podjęciem decyzji o kupnie klimatyzacji, na początku należy zastanowić się, czy w sklepie nie mamy zbyt wielu urządzeń generujących ciepło. Wszelkiego rodzaju agregaty i lady chłodnicze wyposażone są w elementy, które potęgują wzrost temperatury panującej wewnątrz pomieszczenia. Jednak w przypadku np. sklepów spożywczych, trudno oczekiwać, że zrezygnuje się z lodówek, w których przechowuje się chociażby napoje czy nabiał. W takiej sytuacji warto przede wszystkim rozplanować optymalne rozmieszczenie półek, by zapewnić odpowiedni przepływ powietrza. To może pomóc nieco zbić temperaturę wewnątrz sklepu i w efekcie może okazać się, że potrzebny będzie klimatyzator o mniejszej mocy.

Dobór urządzenia odbywa się już po samych oględzinach miejsca docelowego montażu. Im większa powierzchnia oraz liczba źródeł ciepła, tym trzeba przygotować się na zakup rozwiązania z większą mocą.

Na co można liczyć?

O tym, jaki ostatecznie klimatyzator znajdzie się w sklepie, decyduje wiele czynników. Dużo zależy od budżetu klienta, a także od możliwości architektonicznych budynku. Nic nie stoi na przeszkodzie, by teoretycznie w sklepie zamontować popularne klimatyzatory typu Split czy Multisplit, zakładając oczywiście, że nic nie stanie na przeszkodzie, by takie urządzenia zainstalować. Bez względu na typ klimatyzatora, miejsce jego montażu i inne okoliczności, zdecydowanie warto zadbać o komfort robienia zakupów w swoim lokalu, zapewniając klientom przyjemną temperaturę. Sam montaż klimatyzacji najlepiej zlecić firmie, która posiada na tym polu duże doświadczenie.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Soltherm - https://www.soltherm.pl/

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.