Artykuł sponsorowany

Kompleksowa obsługa magazynu jako rozwiązanie dla branży e-commerce

Kompleksowa obsługa magazynu jako rozwiązanie dla branży e-commerce

W Polsce są już przedsiębiorstwa zapewniające kompleksowe usługi dotyczące magazynowania towarów, ich późniejszego pakowania oraz wysyłania. Takie usługi umożliwiają w praktyce całkowitą automatyzację sklepu, co sprawia, że klient zamawia dany produkt, a obsługa danego sklepu przekazuje jego zlecenie do magazynu, w którym dana paczka zostaje zapakowana i wysłana do zamawiającego ją konsumenta. Czy to dobre rozwiązanie?

Sprzedawcy działający na rynku e-commerce nierzadko muszą przygotować wiele przesyłek. Wobec tego pojawia się potrzeba ich pakowania i naszykowania do wysyłki. Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie fulfilment. Koncepcja e-fulfilmentu odnosi się do magazynowania danego towaru i jego pakowania oraz kontaktu z dostawcami i odbiorcami przesyłek. Spora część sklepów internetowych obecnych na rynku korzysta z usług fulfilment, gdyż nie ma fizycznej placówki. Z tej przyczyny takie rozwiązanie zyskało ogromną popularność wraz z rozwojem internetowych portali aukcyjnych.

 

Elementy obsługi magazynu w ramach e-fulfilmentu

Aby można było zacząć działania w zakresie kompleksowej obsługi magazynu, dana firma powinna zostać zaakceptowana przez określony sklep bądź portal internetowy jako jedyny dostawca usług logistycznych. Jednakże firmy świadczące usługi magazynowe również same powinny aktywnie dobierać jako klientów te sklepy i portale internetowe, które nie tylko będą przez nie obsługiwane, ale równocześnie ich obsługa pozwoli na wzmocnienie pozycji własnej marki. Korzyści będą wówczas obopólne.

E-fulfilment to proces realizacji zamówienia i logistycznej obsługi klienta z użyciem narzędzi elektronicznej gospodarki. Ta koncepcja może mieć trzy zasadnicze odmiany:

  • komunikacja z klientem, która w maksymalny możliwy sposób jest wspomagana przez narzędzia elektroniczne (najczęściej tym narzędziem jest Internet) tak samo, jak cała sfera logistycznej realizacji zamówienia.

  • komunikacja z klientem w formie tradycyjnej (z wykorzystaniem poczty, telefonu lub faksu) oraz logistyczna obsługa zamówienia przy pełnym wspomaganiu narzędziami elektroniczno-informatycznymi.

  • komunikacja z klientem, która odbywa się w formie elektronicznej przy jednoczesnym manualnym obsługiwaniu zamówienia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.