Kompleksowa obsługa magazynu jako rozwiązanie dla branży e-commerce
W Polsce są już przedsiębiorstwa zapewniające kompleksowe usługi dotyczące magazynowania towarów, ich późniejszego pakowania oraz wysyłania. Takie usługi umożliwiają w praktyce całkowitą automatyzację sklepu, co sprawia, że klient zamawia dany produkt, a obsługa danego sklepu przekazuje jego zlecenie do magazynu, w którym dana paczka zostaje zapakowana i wysłana do zamawiającego ją konsumenta. Czy to dobre rozwiązanie?
Sprzedawcy działający na rynku e-commerce nierzadko muszą przygotować wiele przesyłek. Wobec tego pojawia się potrzeba ich pakowania i naszykowania do wysyłki. Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie fulfilment. Koncepcja e-fulfilmentu odnosi się do magazynowania danego towaru i jego pakowania oraz kontaktu z dostawcami i odbiorcami przesyłek. Spora część sklepów internetowych obecnych na rynku korzysta z usług fulfilment, gdyż nie ma fizycznej placówki. Z tej przyczyny takie rozwiązanie zyskało ogromną popularność wraz z rozwojem internetowych portali aukcyjnych.
Elementy obsługi magazynu w ramach e-fulfilmentu
Aby można było zacząć działania w zakresie kompleksowej obsługi magazynu, dana firma powinna zostać zaakceptowana przez określony sklep bądź portal internetowy jako jedyny dostawca usług logistycznych. Jednakże firmy świadczące usługi magazynowe również same powinny aktywnie dobierać jako klientów te sklepy i portale internetowe, które nie tylko będą przez nie obsługiwane, ale równocześnie ich obsługa pozwoli na wzmocnienie pozycji własnej marki. Korzyści będą wówczas obopólne.
E-fulfilment to proces realizacji zamówienia i logistycznej obsługi klienta z użyciem narzędzi elektronicznej gospodarki. Ta koncepcja może mieć trzy zasadnicze odmiany:
komunikacja z klientem, która w maksymalny możliwy sposób jest wspomagana przez narzędzia elektroniczne (najczęściej tym narzędziem jest Internet) tak samo, jak cała sfera logistycznej realizacji zamówienia.
komunikacja z klientem w formie tradycyjnej (z wykorzystaniem poczty, telefonu lub faksu) oraz logistyczna obsługa zamówienia przy pełnym wspomaganiu narzędziami elektroniczno-informatycznymi.
komunikacja z klientem, która odbywa się w formie elektronicznej przy jednoczesnym manualnym obsługiwaniu zamówienia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana