Artykuł sponsorowany

Konfekcjonowanie jako kluczowy etap pakowania produktu

Konfekcjonowanie jako kluczowy etap pakowania produktu

Konfekcjonowanie towarów, w tym również produktów sypkich, określa się mianem finalnego i jednego z najważniejszych etapów pakowania. Wyjaśniamy, czym dokładnie jest konfekcjonowanie, na czym polega, dlaczego jest ono tak istotne, a także w skład, jakiego szerszego procesu wchodzi. Odpowiadamy też na pytanie: czy warto taką usługę zlecić profesjonalnym podmiotom?

Czym jest konfekcjonowanie towarów i po co się je przeprowadza?

Konfekcjonowanie towarów stanowi końcowy etap pakowania, który polega na ostatecznym przygotowaniu produktu do sprzedaży i wysyłki. Wchodzi w skład szerszego i bardziej ogólnego procesu zwanego co-packingiem, czyli zbioru kompleksowych czynności prowadzących do zapakowania produktu.

Konfekcjonowanie służy przede wszystkim dostarczeniu pakunku do odbiorcy w stanie nienaruszonym, a także świeżym, jeśli przesyłana jest żywność czy produkty spożywcze. Dlatego inaczej pakuje się jedzenie i produkty sypkie, a inaczej płyty, książki, czy wyroby ze szkła lub porcelany. Takie firmy, jak producent pudeł kartonowych FlexGroup, sprzedają też kratownice, czyli specjalne opakowania kartonowe z przegrodami, których zadaniem jest zabezpieczenie produktów szczególnie narażonych na uszkodzenie na skutek obijania się o siebie, na przykład butelek z napojami.

Etapy konfekcjonowania towaru

Natomiast samo konfekcjonowanie to po prostu porcjowanie, przepakowywanie i pakowanie przedmiotów przeznaczonych do sprzedaży w zestawy gotowe dla odbiorców. W ramach konfekcjonowania towaru w pakunku umieszcza się też dokumenty sprzedaży, reklamy i produkty promocyjne. Obejmuje ono również wykonywanie nadruków i etykietowanie, czyli nakładanie odpowiednich oznaczeń na opakowania, na których znajduje si nazwa produktu, adres producenta, ostrzeżenia dotyczące użytkowania, zawartość czy szczegółowy wykaz składników, jeżeli przewożona jest żywność.

Konfekcjonowanie towarów: wykonywać samemu czy zlecić komuś?

Jak widać, konfekcjonowanie obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych i czasochłonnych czynności. Dlatego im więcej produktów miesięcznie sprzedajemy, tym lepiej zlecić je profesjonalnym podmiotom wykonującym różne usługi w tym zakresie, począwszy od samego pakowania, sortowania, a skończywszy na wykonywaniu nadruków reklamowych i etykiet.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.