Korzyści z audytu w punktach sprzedaży
Odpowiednia praca sklepów oraz punktów sprzedaży wpływa bezpośrednio na zwiększenie liczby klientów, a to z kolei przekłada się na większe zyski firmy. Audyt, który przeprowadzany jest regularnie w danym miejscu, pozwala na zebranie odpowiednich informacji dotyczących danego punktu. To dzięki niemu właściciel ma możliwość podjęcia odpowiednich kroków, które wpłyną np. na usprawnienie sprzedaży w danym oddziale.
Przeprowadzenie audytu w sklepie – jakie korzyści można dzięki niemu osiągnąć?
Jak działa profesjonalnie przeprowadzony audyt? Przede wszystkim warto pamiętać, że nie należy na nim oszczędzać. Tego typu zadanie powinno być zlecone wyspecjalizowanym firmom, posiadającym odpowiednie referencje oraz kadrę pracowniczą. Profesjonalny audytor – w dzisiejszych czasach – dysponuje bardzo często urządzeniem mobilnym. Przy jego pomocy gromadzone są wszelkie niezbędne informacje zdobyte podczas audytu. Umożliwia to również natychmiastowy dostęp do zebranych danych przez osobę zlecającą, tuż po zakończeniu prac. Jest to oszczędność czasu.
Specjalista z przedsiębiorstwa Centrum Leasingu Pracowniczego Carden Sp. Z O.O. zauważa: Wyznacznikiem dobrej firmy audytowej jest możliwość zaplanowania przez zlecającego terminu przeprowadzenia audytu z odpowiednim wyprzedzeniem. Jednakże punkty sprzedażowe są szczególnymi placówkami, w których trendy pośród kupujących bardzo często ulegają zmianom. Właśnie z tego względu część działających na rynku firm umożliwia przeprowadzenie audytu już kolejnego dnia po jego zleceniu – dodaje.
Audyt punktów sprzedażowych – co jest sprawdzane?
Istotną kwestią jest dopasowanie audytu do konkretnego punktu sprzedażowego. Wpływa to na możliwość zebrania odpowiednich informacji i przedstawienia ich w taki sposób, aby były pomocne. Co zatem jest najczęściej sprawdzane? Wyróżnia się między innymi przeprowadzenie audytu:
- wybranej partii produktów,
- prowadzonych w punkcie inwentaryzacji,
- cen, sposobów promocji oraz ekspozycji poszczególnych towarów.
Zlecenie przeprowadzenia audytu w punktach sprzedażowych oraz sklepach jest usługą, z której może skorzystać każda firma. Dzięki niej możliwe jest zlokalizowanie ewentualnych błędów oraz wdrożenie programu naprawczego. Przedsiębiorstwa wykonujące audyt dopasowują się do potrzeb ich klientów, dzięki czemu jest to metoda odpowiednia dla małego sklepu, jak również wielkiej hali magazynowej.
Popularność audytów z roku na rok rośnie. Coraz większa liczba przedsiębiorstw dostrzega potencjał w tej metodzie i uznaje ją za szansę rozwoju. Kontrola, którą wykonuje niezależna firma zewnętrzna, umożliwia zebranie odpowiednich danych. Wpływa to na możliwość wykrycia wszelkiego rodzaju błędów. Szybka naprawa błędnych procesów biznesowych, czy handlowych przekłada się z kolei na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana