Artykuł sponsorowany

Kosmetyki niezbędne do stylizacji włosów

Kosmetyki niezbędne do stylizacji włosów

Oprócz profesjonalnych szamponów i odżywek pielęgnacyjnych w salonie fryzjerskim nie może zabraknąć kosmetyków do stylizacji włosów. Układając fryzurę ślubną lub sylwestrową, musimy mieć pewność, że fantazyjne upięcia lub loki będą zdobiły swoją właścicielkę przez całą noc. Kosmetyki stylizacyjne służą nie tylko utrwaleniu efektów pracy fryzjera, ale w wielu przypadkach znacznie ułatwiają realizację stojącego przed nim wyzwania.

Ilu klientów zakładu fryzjerskiego, tyle rodzajów włosów. Niektóre z łatwością poddają się kręceniu, prostowaniu i upinaniu, inne rozsypują się lub wprost uciekają spod palców czy grzebienia. Profesjonalne kosmetyki do stylizacji bardzo często są niezbędne do uzyskania oczekiwanego przez klienta efektu. Ważnym zadaniem fryzjera jest dopasowanie rodzaju użytego produktu do fryzury i potrzeb włosów, które nie mogą być zbyt obciążone, sztywne, ani posklejane w nieładne pasma.

Przygotowanie włosów do stylizacji

Największe wyzwanie dla fryzjerek i fryzjerów stanowią włosy suche i puszące się, których kosmyki, zwłaszcza wokół twarzy, zdają się żyć własnym życiem. Posiadacze tego typu włosów mają problemy z utrzymaniem schludnego uczesania na co dzień – rozpuszczone wyglądają na potargane, a związane ciasno w koński ogon i tak zawsze znajdą drogę ucieczki. Przystępując do pracy z takimi włosami w salonie, po ich umyciu i wysuszeniu warto sięgnąć po specjalny produkt wygładzający i ułatwiający układanie. Bardzo dobrą opinią wśród profesjonalistów cieszy się nabłyszczający preparat ING GLOSSY SPRAY z olejkami arganowym i awokado. Z kolei przygotowując się do modelowania włosów klienta za pomocą prostownicy, warto użyć preparatu z jedwabiem. Spray Proste Włosy marki pro-F nie tylko ułatwia prostowanie i zabezpiecza włosy przed niszczącym działaniem wysokich temperatur, ale jednocześnie nawilża je, pięknie uwydatnia kolor i utrwala efekt prostowania.

Profesjonalne kosmetyki do układania włosów

Wśród ulubionych kosmetyków do stylizacji włosów większości kobiet trzeba wymienić pianki. Są bardzo łatwe w użyciu, skutecznie zwiększają objętość włosów i utrwalają fryzurę. Niestety, nie są wolne od wad. Najczęściej w ich składzie znajdziemy alkohol, który wysusza włosy, a słabej jakości kosmetyk może sklejać je i pozostawiać nieładny osad – ostrzega nasza rozmówczyni ze sklepu internetowego z zaopatrzeniem fryzjerskim WATS. – Dlatego w salonach używa się wyłącznie kilku najlepszych pianek renomowanych producentów kosmetyków fryzjerskich, np. ING, pro-F oraz SUBTIL. Na szczególną uwagę zasługują pianki pro-F z filtrami UV, wzbogacone regenerującym ekstraktem z aloesu i witaminą E.

Ciekawą grupę kosmetyków tworzą gumy, woski i elastyczne pomady do stylizacji włosów, które stanowią idealne rozwiązanie do pracy z krótkimi fryzurami i końcówkami pasm długich włosów, zarówno prostych, jak i kręconych. Takie produkty minimalizują puszenie i elektryzowanie się włosów, przez co ułatwiają modelowanie niesfornych kosmyków, choć większość z nich nie gwarantuje mocnego utrwalenia. Elastyczne pomady do stylizacji włosów z woskiem szczególnie upodobali sobie mężczyźni – są one doskonałą alternatywą dla popularnych niegdyś żeli, bo pozwalają na uzyskanie naturalnego efektu. Z punktu widzenia zakładu fryzjerskiego ich ważną zaletą jest bardzo duża wydajność.

Lakiery do włosów, czyli niezbędne utrwalenie fryzury

Chcąc utrwalić gotową fryzurę, musimy sięgnąć po lakier do włosów. Dobre lakiery fryzjerskie zabezpieczają przed wiatrem, deszczem i przed rozpadaniem się fryzury przy energicznych ruchach głową, ale nie mogą sklejać ich, ani tworzyć wyraźnej, sztywnej warstwy. Dobierając lakier do włosów klienta, zawsze trzeba wybierać możliwie najdelikatniejszy kosmetyk, który zapewni utrwalenie efektu. Obecnie fryzjerzy mogą wybierać spośród naprawdę szerokiej gamy profesjonalnych lakierów, które gwarantują eleganckie wykończenie fryzury i coraz częściej wzbogacane są składnikami o właściwościach pielęgnacyjnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.