Artykuł sponsorowany

Kryteria wyboru lady chłodniczej

Kryteria wyboru lady chłodniczej

Lada chłodnicza to podstawowe wyposażenie wielu sklepów oraz marketów różnego formatu. Jest urządzeniem dwufunkcyjnym – pozwala utrzymać odpowiednią temperaturę produktów i wizualnie je wyeksponować. Lada chłodnicza powinna być funkcjonalna, stabilna i wytrzymała. Liczy się również odpowiednia estetyka. Jak wybrać ladę według podstawowych kryteriów? Sprawdź nasze wskazówki.

Czym są lady chłodnicze?

Lady chłodnicze są rodzajem mebla chłodniczego, a ich celem jest eksponowanie żywności za szybą z hartowanego szkła oraz utrzymanie towaru w odpowiedniej temperaturze. Urządzenia chłodnicze najczęściej produkowane są pod agregat zewnętrzny lub z agregatem własnym. Na ich eksploatację wpływa zarówno konstrukcja, jak i umiejscowienie agregatu – może on być zewnętrzny lub wewnętrzny. Agregat zewnętrzny jest instalacją chłodniczą, która podłączona jest do agregatu o większej mocy, zwykle umieszczonego w innym pomieszczeniu (maszynowni chłodniczej). Agregat wewnętrzny wbudowany jest bezpośrednio w ladę chłodniczą. Ze względu na zasadę działania lady chłodnicze można podzielić na urządzenia z chłodzeniem:

  • Statycznym (grawitacyjnym), w których kolejne warstwy powietrza przekazują sobie chłód. Takie lady chłodnicze umożliwiają utrzymanie odpowiedniej temperatury i nie powodują znacznego wysychania produktów.
  • Dynamicznym (wentylowanym), w których obieg powietrza wymuszony jest przez wentylator. W przypadku tego rodzaju lad chłodniczych należy pamiętać o większej rotacji produktów lub zabezpieczeniem ich przed nadmiernym wysychaniem.

Warto mieć na uwadze ten podział, ponieważ surowe mięso oraz drób wymagają przechowywania w innych temperaturach niż np. wyroby przetworzone – wyjaśnia ekspert z firmy SOFE-GROUP.

Jak wybrać dobrą ladę chłodniczą?

Wybierając odpowiednią ladę chłodniczą do sklepu, warto wziąć pod uwagę kilka kryteriów, które mogą okazać się pomocne. Są to:

  • Nadmuch – aby zapewnić produktom odpowiednią i stałą temperaturę przechowywania oraz nie generować strat wywołanych koniecznością wyrzucenia niezdatnych do zjedzenia produktów, należy zadbać o dobrej jakości nadmuch.
  • Oświetlenie – lady montowane wewnątrz budynków powinny być wyposażone w dobrej jakości elementy świetlne, które będą umożliwiały klientom odpowiedni dostęp wizualny do produktu. Pod uwagę należy wziąć nie tylko moc zamontowanych lamp, ale też barwę światła, którą generują. Przykładowo – na stoisku mięsnym najlepszym wyborem będą odcienie różowego, nie zaś barwa biała, która ma niekorzystny wpływ na jakość ekspozycji.
  • Łatwość eksploatacji i użytkowania – podczas zakupu lady warto porozmawiać z konsultantem o sposobach jej konserwacji i czyszczenia. Dobra lada będzie umożliwiała pracownikom szybkie oraz dokładne utrzymanie higieny i nie będzie wymagała nadmiernej obsługi. Warto zastanowić się nad zakupem lady z automatycznym odparowaniem skroplin, co pozwoli na rzadsze opróżnianie pojemnika ze skroplinami (w przypadku urządzeń z agregatem własnym). Należy również pamiętać, że lady chłodnicze dla ryb muszą być wykonane z kwasoodpornej stali.
  • Wygląd – lada chłodnicza, będąc częścią ekspozycji sklepu, ma za zadanie przyciągać klientów. Design urządzenia jest więc równie ważny, co jej funkcje praktyczne. Warto zastanowić się, która lada chłodnicza będzie się lepiej komponować z projektem sklepu. Obecnie modne stały się lady z szybą prostą, ale szyba gięta wciąż zachwyca klasycznym designem.

Zakupu odpowiedniej lady chłodniczej nie warto zostawiać na sam koniec wyposażania sklepu. To od tego urządzenia zależy bowiem nie tylko jakość i długość przechowywania produktów spożywczych, ale też ich estetyczna i atrakcyjna ekspozycja dla klienta. Dobra lada chłodnicza powinna mieć optymalny nadmuch, być energooszczędna, doskonale prezentować się wśród innych mebli sklepowych i mieć przyjazne dla oka oświetlenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.