Artykuł sponsorowany

Metody wspierania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw

Metody wspierania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) to termin międzynarodowy stosowany w krajach Unii Europejskiej. Podstawowym wskaźnikiem decydującym o tym, że przedsiębiorstwo należy do segmentu MŚP, jest liczba zatrudnionych pracowników. Musi ich być mniej niż 250 osób, a jeżeli ten warunek został spełniony,  bierze się pod uwagę dane finansowe firmy. W jaki sposób wspierane są przedsiębiorstwa z sektora MŚP?

Rodzaje firm w ramach sektora MŚP

Poza wspomnianym we wstępie wskaźnikiem – liczbą zatrudnionych pracowników – istotnym warunkiem jest także roczny obrót przedsiębiorstwa. Roczny obrót takiego nie może przekroczyć 50 mln euro, a całkowity bilans musi być mniejszy niż 43 mln euro. Co istotne obrót i bilans mogą być stosowane wymiennie, bierze się wtedy pod uwagę wskaźnik, który  jest korzystniejszy dla przedsiębiorstwa. Firmy w ramach sektora MŚP dzielimy na trzy rodzaje:
  • Mikroprzedsiębiorstwo to firma, przedsiębiorstwo, które zatrudnia nie więcej niż 10 osób. Roczny obrót mikroprzedsiębiorstwa nie jest wyższy niż 2 milionów euro.
  • Małe przedsiębiorstwo jest firmą zatrudniającą nie więcej niż 50 pracowników. Roczny obrót małego przedsiębiorstwa nie jest wyższy od 10 milionów euro.
  • Średnie przedsiębiorstwo zatrudnia nie więcej niż 250 pracowników. Roczny obrót takiego firmy nie jest wyższy niż 50 milionów euro.

Metody wspierania firm w ramach sektora MŚP w Wielkopolsce

Wielkopolski Fundusz Rozwoju udziela wsparcia finansowego dla MŚP, na rzecz rozwoju sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Oferowane pożyczki dla firm z Wielkopolski dotyczą:
  • likwidowania barier w dostępie do kapitału poprzez oferowane produkty finansowe dla MŚP;
  • ułatwiania mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom podejmowania decyzji inwestycyjnych dotyczących obrotu gospodarczego;
  • umożliwiania realizacji przedsięwzięć gospodarczych, które służą wzrostowi konkurencyjności wielkopolskich przedsiębiorców;
  • wsparcia eksportu w postaci: wzrostu dotychczasowego wolumenu; wprowadzenia obecnego, nowego czy ulepszonego produktu/usługi/ towaru na dotychczasowy rynek zagraniczny lub nowy rynek zagraniczny; a także rozpoczęcia działalności eksportowej.

Środki finansowe na rozwój przedsiębiorstw – jakie i dla kogo?

  • Pożyczka regionalna,
  • Pożyczka ekspansja,
  • Linia finansowa (oferowana pośrednikom finansowym).

O wsparcie finansowe dla MŚP mogą ubiegać się:

  • mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa,
  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • instytucje otoczenia biznesu.
Fundusz rozwoju regionalnego, jakim jest Wielkopolski Fundusz Rozwoju sp. z o.o., to rzeczywiste i profesjonalne wsparcie dla przedsiębiorców. Pożyczki dla firm są dostosowane do potrzeb i specyfiki odbiorców. WFR działa tak, aby tworzyć warunki dla kreowania i odpowiedniego wykorzystywania potencjału inwestycyjnego regionu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.