Artykuł sponsorowany

Metody wykonywania wydruków wielkoformatowych

Metody wykonywania wydruków wielkoformatowych

Druk wielkoformatowy jest stosowany w sektorach związanych z reklamą oraz przy produkcji dużych plakatów informacyjnych lub też w branży filmowej. Metody wykonywania takich elementów są zróżnicowane i stosuje się je w zależności od konkretnych potrzeb. Użycie odpowiedniej techniki ma wpływ na trwałość plakatu oraz widoczność naniesionych informacji i grafik. Jakie sposoby wydruku wielkoformatowego są najbardziej popularne?

Druk solwentowy wielkoformatowy

Metoda solwentowa polega na użyciu atramentów na bazie rozpuszczalników organicznych. Sposób ten jest wykorzystywany m.in. na podłożu z zawartością PVC lub też surowców, które nie zapewniają odpowiedniej przyczepności dla atramentów wodnych.

Druk wielkoformatowy w tej technologii jest wykorzystywany najczęściej w przypadku posterów i  bilboardów zewnętrznych, które muszą być odporne na niekorzystne czynniki atmosferyczne takie jak promieniowanie UV oraz wilgoć.

Tak przygotowane powierzchnie nie wymagają najczęściej laminowania. I choć metoda jest mniej precyzyjna niż w przypadku użycia atramentów wodnych – wielkoformatowe wydruki są doskonale widoczne nawet przy jej użyciu.

Wielkoformatowy druk lateksowy

Lateksowa metoda wydruku wielkoformatowego jest skutecznym sposobem umożliwiającym wydruk na tanich materiałach przy użyciu wody oraz lateksu. Zaletą tego rodzaju wydruku jest wysoka odporność na czynniki zewnętrzne i możliwość jej użycia m.in. do tworzenia:

·       bilboardów i banerów,

·       oznaczeń na przystanku,

·       znaków na samochodach.

Kolory w druku lateksowym są nasycone i nie blakną na słońcu, a jakość wydruku jest fotograficzna. Wadą tego rozwiązania jest konieczność laminowania w celu uniknięcia zadrapań i uszkodzeń mechanicznych.

Aby skorzystać z najnowszych rozwiązań drukarskich, warto wybrać ofertę np. firmy Profixer Serwis ze Stalowej Woli.

Druk wielkoformatowy UV i LED UV

Nowoczesną metodą wydruku wielkoformatowego jest metoda UV. Sposób ten umożliwia drukowanie na powierzchniach takich jak:

·       szkło,

·       drewno,

·       PCV,

·       metal,

·       plastik.

Oczywistą zaletą tego typu technologii jest możliwość stałej ekspozycji w nasłonecznionym miejscu bez blaknięcia kolorów stworzonej grafiku. Kolejnym plusem druku UV jest użycie zdecydowanie bardziej ekologicznych surowców niż np. w przypadku druku solwentowego.

Wybierając metodę druku wielkoformatowego, należy więc sprawdzić, jakie są zalety każdej z  nich i dobrać odpowiednią technologię, która zabezpieczy plakat nawet podczas trudnych warunków pogodowych. Warto także sprawdzić czas potrzebny na realizację poszczególnych zleceń oraz opinie specjalistów w tej dziedzinie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.