Monitory dotykowe w handlu. Gdzie sprawdzą się najlepiej?

Monitory dotykowe ostatnio znacznie zyskują na popularności. Wykorzystywane są w wielu branżach, m.in. przemysłowej, medycznej, transportowej, budowlanej, a także w szkolnictwie lub usługach publicznych. Doskonale sprawdzają się także w handlu, gdzie szybka i sprawna obsługa klienta ma niebagatelne znaczenie. Jak działają monitory dotykowe, gdzie sprawdzą się najlepiej i jak wybrać odpowiedni?
Czym są i jak działają monitory dotykowe?
Monitory dotykowe są urządzeniami innowacyjnymi, ale też prostymi i wygodnymi w obsłudze. Dzięki funkcji detekcji dotyku można je obsługiwać palcem lub rysikiem. Mają one też nieograniczone możliwości w zakresie interakcji użytkownika z aplikacją i można je bez problemu implementować w starszych systemach informatycznych bez wymaganej modyfikacji układu treści ekranowej. Wyglądem nie różnią się wiele od zwykłych, nowoczesnych ekranów – ich konstrukcja mechaniczna utrzymana jest w lekkiej stylistyce. Ponadto są ergonomiczne – montaż, łączność czy kalibracja ekranów dotykowych nie stanowią problemu i możemy dzięki nim pożegnać się z wiecznie splątanymi, nieestetycznymi kablami.
Ekrany dotykowe dostępne są w wielu różnych rozmiarach i rozdzielczościach, więc mogą być dostosowane do każdego miejsca pracy – wygospodarowanie miejsca na monitor dotykowy jest mniej problematyczne, niż w przypadku monitora z komputerem stacjonarnym, klawiaturą i urządzeniem wskazującym. Możemy wybierać także spośród różnych technologii i dostosować je do warunków pracy, ponadto posiadają regulację ustawienia ekranu oraz funkcje z zakresu ochrony wzroku, dzięki czemu mogą być używane przez pracowników przez długi czas. Na uwagę zasługuje także fakt, że ekran dotykowy nie pobiera więcej prądu, niż standardowy monitor, więc nie musimy martwić się o to, że nasze rachunki za prąd wzrosną – dodaje specjalista z firmy KAS-TECH we Wrocławiu.
Monitory dotykowe a restauracje i system POS
Ekrany dotykowe doskonale sprawdzają się w restauracjach i wszelkich punktach gastronomicznych. Współpracują z terminalem POS, oprogramowaniem gastronomicznym do obsługi sprzedaży. Dzięki monitorom dotykowym system POS jest w stanie jeszcze bardziej usprawnić i przyspieszyć pracę – np. polecenie zapisane na monitorze przez kelnera podczas przyjmowania zamówienia niemal natychmiast dociera do kucharzy, chociażby w formie zdalnie wydrukowanego paragonu. W gastronomii najlepiej sprawdzą się monitory dotykowe w technologii AccuTouch. Może on być stosowany wszędzie tam, gdzie ekran może wejść w kontakt z wodą i zabrudzeniami (np. podczas obsługi wilgotnymi rękami). Należy jedynie pamiętać, że nie nadają się one do obsługi ostrymi przedmiotami, jak np. długopis, ponieważ wtedy zastosowana w tej technologii warstwa poliestru szybciej się zużyje.
Monitory dotykowe a sklepy i punkty sprzedaży
Ekrany dotykowe świetnie sprawdzają się także w sklepach stacjonarnych, gdzie szybka i sprawna obsługa klienta ma dla niego ogromne znaczenie. Nie bez znaczenia jest także fakt, że monitor dotykowy może z powodzeniem zastąpić i komputer, i kasę fiskalną, przez co zajmuje dużo mniej miejsca i podnosi estetykę sklepu, ale także komfort obsługi klienta. Z poziomu ekranu możemy wykonać wszystkie niezbędne operacje jak np. fakturowanie. Do sklepów i punktów sprzedaży najlepiej nadają się monitory dotykowe w technologii InteliTouch. Ich powierzchnia robocza wykonana jest ze szkła, przez co nawet ewentualne zarysowania ekranu nie wpływają na dotyk. Oprócz tego posiadają automatyczną korektę czułości, która precyzyjnie działa przy małym i średnim zabrudzeniu.
Monitory dotykowe a punkty samoobsługowe
Punkty samoobsługowe przyczyniają się do wzrostu jakości sprzedaży.Jak sama nazwa wskazuje, pozwalają one klientom część zadań wykonać samodzielnie – zważyć towar, zakupić bilet czy złożyć zamówienie bez konieczności oczekiwania w kolejce. Dzięki monitorom dotykowym korzystanie z punktów samoobsługowych jest komfortowe i pozwala zaoszczędzić czas. Najważniejszy jest jednak fakt, że dzięki nim osoby postronne mogą wykonywać operacje zarezerwowane dotychczas dla wyspecjalizowanego personelu. Punkty samoobsługowe wyposażone są zazwyczaj w ekrany dotykowe w technologii APR (Acoustic Pulse Recognition), których obsługa jest nadzwyczaj prosta oraz intuicyjna. Cechuje je wysoka odporność na zabrudzenia i zarysowania, więc mogą być obsługiwane m.in. za pomocą palca, rysiku, długopisu czy karty magnetycznej. Ponadto istnieje możliwość blokady niektórych funkcji monitora przy pomocy odpowiedniej kombinacji klawiszy. Dzięki temu też osoby postronne będą miały dostęp tylko do tych funkcji, które faktycznie chcemy im udostępnić i nie będą mogły np. samodzielnie wyłączyć monitora.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Badania nieniszczące
Koli Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
woj. pomorskie80-297 Banino, Lotnicza 119
-
Gazy techniczne
Kamino Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
woj. mazowieckie02-495 Warszawa, Żywiecka 21a