Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę oddając samochód do warsztatu?

Na co zwracać uwagę oddając samochód do warsztatu?

Usterki i awarie samochodów to rzecz dość powszechna. Kiedy pojazd wymaga naprawy, trzeba go oddać do profesjonalnego warsztatu. Wybór jest spory, dlatego warto zastanowić się dwa razy. Odwiedzając konkretny punkt serwisowy powinniśmy zwrócić uwagę na szereg czynników. Tylko wtedy zyskamy pewność, że naprawa przebiegnie bez problemów, zgodnie z ustalonym wcześniej planem. O czym zatem należy pamiętać?

Ustalenie celu i zakresu naprawy

Przed zostawieniem pojazdu do naprawy warto odbyć konsultację telefoniczną lub osobistą z przedstawicielem warsztatu. To wówczas precyzujemy cel wizyty, opisujemy (bądź pokazujemy) usterkę oraz informujemy w jaki sposób do niej doszło. Mechanik może poprosić o udzielenie dodatkowych informacji – na przykład dotyczących poprzednich napraw. Wstępny wywiad ma na celu ustalenie kosztów naprawy. Trzeba jednak pamiętać, że mają one charakter szacunkowy i mogą się zmienić. Często bowiem bywa, że w trakcie naprawy auta wykrywane są kolejne usterki, których likwidacją również należy się zająć.

Zadbanie o dokumentację

Naprawa samochodu – tak jak każda inna usługa, świadczona w profesjonalnym punkcie obsługi – powinna być należycie udokumentowana. Przejrzystość formalna to komfort psychiczny dla klienta, a także istotne zabezpieczenie na wypadek późniejszych roszczeń (na przykład reklamacyjnych). Większość zawodowych warsztatów sporządza protokół zdania auta. Zapisywane są tam wszystkie dotychczasowe usterki, a często również wybrane parametry pojazdu, przede wszystkim stan licznika paliwa oraz dane dotyczące przebiegu – objaśnia przedstawiciel renomowanego warsztatu samochodowego Slav AUTO ze Szczecina.

Ocena wyglądu warsztatu

Dość istotną wytyczną przy ocenie profesjonalizmu warsztatu samochodowego jest jego wygląd. Najlepsze placówki serwisowe dysponują sterylną przestrzenią roboczą, wyposażoną w nowoczesne oprzyrządowanie. Czystość stanowisk pracy odgrywa ogromną rolę – wszak nikt nie chce, by w trakcie czynności naprawczych tapicerka auta została przypadkowo zabrudzona. Warto zwrócić uwagę na ubiór mechaników i sposób przechowywania narzędzi. Każdy detal ma znaczenie, a jego zlekceważenie może skutkować przykrymi konsekwencjami.

Sedno sprawy, czyli naprawa

Przebieg naprawy to czynnik rozstrzygający, który weryfikuje wcześniejsze spostrzeżenia i oczekiwania. Najlepsze warsztaty wykonują pracę zgodnie ze sztuką, w oparciu o sprawdzone techniki i narzędzia. Ewentualne rozszerzenie zakresu robót powinno być ustalone z klientem. Mechanik powinien być również w stanie kompetentnie wytłumaczyć, dlaczego przeprowadzono takie a nie inne działania naprawcze. Podejście mechanika do klienta odgrywa ogromne znaczenie dla ich późniejszych relacji. Właściwie potraktowany klient chętniej wróci do danego miejsca w przyszłości i poleci je rodzinie oraz znajomym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.