Artykuł sponsorowany

Na czym polega prowadzenie ryczałtu ewidencjonowanego

Na czym polega prowadzenie ryczałtu ewidencjonowanego

Od pewnego czasu posiadanie swojej własnej działalności gospodarczej wydaje się prostsze, niż to było jeszcze kilka lat temu. Własna firma daje dowolność, jeśli chodzi o zakres działalności, godziny pracy, czy też ceny za produkty lub usługi. Jednak prowadzenie własnej firmy oznacza też samodzielne odprowadzanie podatków. Może się to odbywać standardowo lub na tzw. ryczałt. Na czym on polega?

Rozliczenie z Urzędem Skarbowym

Jeśli ktoś ma dość pracy na etacie, tego typu opcja będzie mogła wydawać się dla niego w pełni korzystna, ponieważ praca na własną rękę daje możliwość rozwoju firmy w określonym kierunku. Tylko i wyłącznie od właściciela będzie zależało, w jakim tempie i w jaki sposób jego firma będzie się rozwijała. Prowadzenie swojej własnej działalności to również obowiązki związane z opłacaniem ubezpieczenia, jak i podatków. Wiadomo, że jest kilka różnych sposobów na rozliczenie się z Urzędem Skarbowym, co oznacza, że każdy przyszły przedsiębiorca może zobaczyć, która z możliwości jest dla niego w pełni korzystna. Nawet jeśli na samym początku pojawią się jakieś wątpliwości, można będzie spytać urzędników, czy też udać się do doradcy podatkowego, który wyjaśni różnice oraz będzie w stanie doradzić właściwe podejście do tej sprawy. Takie usługi doradcze prowadzi wiele dobrych kancelarii, na przykład Kancelaria Księgowo-podatkowa Jadwigi Adamus w Warszawie.

Dla kogo ryczałt?

Dla kogo odpowiedni będzie ryczałt? Wiele osób jest zdania, że jest to najlepszy sposób rozliczania się z Urzędem Skarbowym, jednak jest on zarezerwowany tylko i wyłącznie dla danej grupy przedsiębiorców, co oznacza, że nie każdy ma szansę z niego skorzystać. Przede wszystkim atrakcyjność tego rozwiązania przejawia się w tym, że prowadzona jest uproszczona forma opodatkowania działalności.

Na czym polega prowadzenie ryczałtu ewidencjonowanego?

Przede wszystkim tego typu wybór należy zgłosić do Urzędu Skarbowego. Należy mieć na uwadze, że ten sposób rozliczenia powoduje, że w zależności od preferowanej działalności stosuje się rozliczenie w ryczałcie według jednej ze stóp oprocentowania (3%, 5,5%, 8,5%, 17%, 20%). Najmniejszy procent jest zarezerwowany dla osób prowadzących działalność usługową, gastronomiczną czy też związaną z usługami w zakresie produkcji zwierzęcej. Ryczałt dla działalności budowlanej i wytwórczej zarezerwowany jest ryczałt w wysokości 5,5%, natomiast dla działalności botanicznych, przedszkoli oraz związanym z zapobieganiem i zwalczaniem pożarów 8,5%. Stopa oprocentowania 17% jest zarezerwowana dla sprzedających samochody, motocykle części i akcesoria do nich. W tę stawkę wliczone są również oferty zakwaterowania czy specjalistycznego oprogramowania. Natomiast stawka 20% jest zarezerwowana dla przedstawicieli wykonujących wolny zawód.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.