Artykuł sponsorowany

Na czym polegają badania nieinterwencyjne?

Na czym polegają badania nieinterwencyjne?

Eksperymenty medyczne w ogromnym stopniu przyczyniają się do rozwoju nowoczesnej medycyny. W Polsce każdego roku przeprowadza się takich eksperymentów z udziałem ludzi kilka tysięcy, ponieważ pozwalają one skuteczniej leczyć różne choroby i schorzenia. Jednym z rodzajów takich eksperymentów są badania nieinterwencyjne. Czym dokładnie są badania nieinterwencyjne, kiedy się je przeprowadza i jakie są ich zalety?

 

Badania nieinterwencyjne i ich podstawowe założenia

 

Badania nieinterwencyjne to jeden z rodzajów prospektywnych badań klinicznych. Polegają na wprowadzeniu konkretnego produktu leczniczego do terapii określonej grupy chorych, a następnie obserwacji i rejestracji jego skuteczności oraz tolerancji. Badania nieinterwencyjne przeprowadzane są w ściśle określonych warunkach, a stosowane produkty lecznicze są sprowadzane stricte na potrzeby badań. Dostarczeniem takich leków zajmują się wyspecjalizowane hurtownie farmaceutyczne, takie jak np. Trade-Pharm.

 

Co ważne, badania nieinterwencyjne przeprowadza się zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego, dokładniej art. 37. W myśl przepisów produkty lecznicze należy stosować w sposób określony w pozwoleniu na dopuszczenie do obrotu, a chorych typuje się do badania na podstawie stosowania określonej metody leczenia. Natomiast do analizy zebranych danych stosuje się metody epidemiologiczne.

 

Jak przebiegają badania nieinterwencyjne i kiedy się je przeprowadza?

 

W badaniach nieinterwencyjnych analizowanym czynnikiem jest sprowadzony lek. W tym celu porównuje się efekty terapii z jego użyciem z efektami leczenia pozostałymi metodami. Przykładem takiego badania może być analiza rozmazów krwi przed i po podaniu leków oraz wyciągnięcie wniosków, która z zastosowanych praktyk leczniczych wykazała najsilniejsze działanie hamujące rozwój choroby czy jej regresja.

 

W przebiegu badania nieinterwencyjnego nie wykonuje się żadnych dodatkowych procedur diagnostycznych. Dzięki nim natomiast można rzetelnie ocenić zjawiska medyczne i często doprowadzić do przełomu w medycynie. To również ogromna szansa dla pacjentów, u których dotychczas stosowana terapia okazała się niewystarczająca bądź nieskuteczna, niosąc nadzieję na wyzdrowienie lub zahamowanie choroby i tym samym ułatwienie im codziennego funkcjonowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.