Artykuł sponsorowany

Na czym polegają systemy zarządzania bezpieczeństwem opakowań?

Na czym polegają systemy zarządzania bezpieczeństwem opakowań?

Produkty żywnościowe w dużej mierze łączą się zazwyczaj z opakowaniami. Te z kolei wykonane mogą być z różnych materiałów. Firmy pragnące zapewnić swoich konsumentów o tym, że bezpieczeństwo kupowanych przez nich produktów jest na najwyższym poziomie, powinny wdrożyć m.in. tzw. globalne standardy BRCGS w zakresie opakowań oraz system FSSC 22000. Co warto o nich wiedzieć?

Norma BRC Global Standard for Packaging

Zarówno norma BRCGS Packaging Materials wydanie 6, jak i FSSC 22000v.5.1 odnoszą się do wielu zagadnień z tematyki bezpieczeństwa wyrobu opakowań i szeroko pojętej higieny. Globalne standardy zostały opracowane po to, aby firmy mogły zapewnić swoich konsumentów o tym, że przykładają do tych kwestii dużą uwagę. Są to standardy uznane przez GFSI.

Pierwsza norma – BRCGS Packaging Materials  wydanie 6, opracowana przez BRC Trading Ltd to szczegółowy opis wytycznych, którymi powinni kierować się firmy produkujące opakowania. Wytyczne te odnoszą się do zapewniania bezpieczeństwa oraz najwyżej jakości. Producenci opakowań mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo żywności. Wymagania, jakie wynikają z normy  BRCGS Packaging Materials  odnoszą się między innymi do wprowadzania w przedsiębiorstwie systemu zarządzania zagrożeniami oraz ryzykiem oraz posiadania dokumentacji w tym zakresie. Wymusza także nadzorowanie standardów w zakładzie produkcyjnym, ale również samych produktów, osób pracujących w zakładzie i wszelkich procesów firmowych. Zarówno standardy BRCGS Packaging Materials , jak i system FSC 22000 można poznać, korzystając z akredytowanych szkoleń z tej tematyki, które przeprowadza między innymi firma Lemco Partnet Magdalena Ledwoń - BRC Szkolenia.

System FSSC 22000 v.5.1

Wymagania, jakie znajdziemy w normie FSSC 22000 v. 5.1 dotyczą opakowań, które w pośredni oraz bezpośredni sposób mają kontakt z produktami żywnościowymi. Opracowane normy mówią dokładnie o wymaganiach technicznych, które pozwalają przedsiębiorstwom wdrożyć system zarządzania bezpieczeństwem żywności. Wymagania te dotyczą zwracania uwagi na największą jakość i staranność podczas różnych etapów – produkcji opakowań, ale również podczas pakowania czy konfekcjonowania oraz sprzedaży. Norma FSSC 22000 mówi o interaktywnej komunikacji – inaczej mówiąc – o obiegu informacyjnym, który gwarantuje szybką i skuteczną identyfikację zagrożeń. Znajdziemy tam także Dobre Praktyki Produkcyjne, które w sposób jeszcze bardziej szczegółowy opisuje inna norma dotycząca stricte opakowań ( ISO/TS 22002-4). System FSSC 22000 odnosi się także do 7 zasad HACCP.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.