Najczęstsze przyczyny zaległości skarbowych
Niespłacane w terminie należności podatkowe powodują zaległości wobec Urzędu Skarbowego i mogą prowadzić do naliczenia dodatkowych odsetek lub finansowej kary grzywny. Duże zadłużenie może powodować poważne problemy finansowe, dlatego w takiej sytuacji warto rozważyć i skorzystać z profesjonalnej pomocy.
Co zrobić w sytuacji powstania zaległości podatkowych?
Za zaległość podatkową uznawany jest zarówno niezapłacony w terminie podatek, jak i zaliczka oraz rata podatkowa. Jeżeli osoba lub spółka nie jest w stanie opłacić zaległej należności warto skorzystać z profesjonalnej pomocy w biurze rachunkowym BSS, które oferuje świadczenia w zakresie postępowania w US, ZUS oraz kompleksową obsługę dokumentacji RODO i BHP.
Jedną z możliwości jest odroczenie terminu zapłaty zarówno podatku, jak i odsetek od niewpłaconych zaliczek. Taki wniosek może zostać złożony zarówno przez samego podatnika, jak i przez jego pracodawcę czy spadkobiercę oraz inkasenta. Dzięki takiemu działaniu można uzyskać więcej czasu na zebranie środków i uregulowanie należności, bez narażania się na dodatkowe kary finansowe. Innym sposobem na ułatwienie spłaty zaległości może być rozłożenie kwoty podatku na mniejsze raty, które będą łatwiejsze do spłacenia i nie będą tak dużym obciążeniem dla podatnika.
W jakich sytuacjach można starać się o umorzenie zaległości podatkowej?
W wyjątkowych sytuacjach, w interesie podatnika lub publicznym można starać się o umorzenie części, lub całości zaległej kwoty. Wniosek o umorzenie zaległości wobec Urzędu Skarbowego można składać, gdy w wyniku sytuacji nadzwyczajnych i losowych, np. na skutek ciężkiej choroby, podatnik utracił możliwość zarabiania lub utracił dużą część posiadanego majątku.
Innym powodem może być sytuacja, gdy w celu spłaty należności podatnik musiałby sięgnąć po pomoc państwowych funduszy socjalnych, gdyż sam nie posiada środków do opłacenia zaległości, a wyrównanie długu wiązałoby się z naruszeniem interesów publicznych. Złożenie wniosku o umorzenie zaległości, nie wiąże się jednak z jego pozytywnym rozpatrzeniem. Decyzja co do faktycznego umorzenia zależy od postępowania organów Urzędu Skarbowego. Dlatego do wniosku trzeba dołączyć jak najwięcej dokumentów potwierdzających stan finansów oraz zdrowia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana