Artykuł sponsorowany

Obiady dla pracowników firmy. Jak znaleźć najlepszego dostawcę?

Obiady dla pracowników firmy. Jak znaleźć najlepszego dostawcę?

Zorganizowanie obiadów dla pracowników firmy może okazać się trudne niezależnie od tego, czy jesteś zobowiązany do tego prawnie w ramach wydawania posiłków regeneracyjnych, czy po prostu zależy Ci na zadowoleniu podwładnych i chciałeś rozszerzyć benefity pracownicze o zniżki na obiady zakupione u firmy cateringowej. Jak więc znaleźć najlepszego dostawcę, który spełni wszystkie Twoje wymagania, a jednocześnie nie zrujnuje budżetu firmy?

Posiłki regeneracyjne a obiady dla pracowników firmy

Posiłki regeneracyjne bądź profilaktyczne to nic innego niż obiady dla pracowników, które pracodawca musi zapewnić swoim podwładnym zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z maja 1996 r., jeżeli wykonują oni pracę wymagającą od nich dużego wysiłku związanego ze znacznym wydatkiem energetycznym.  W zależności od warunków obowiązek wydawania obiadów może dotyczyć jedynie pracy w okresie zimowym lub przez cały czas trwania umowy. W okresie zimowym wydatek energetyczny uprawniający pracownika do posiłków profilaktycznych wynosić będzie ponad 1500 kcal podczas zmiany roboczej na świeżym powietrzu dla mężczyzny, a 1000 kcal dla kobiety. Przez pozostałą część roku obowiązują dodatkowe warunki, jednak jeśli praca wymaga wysiłku związanego z wydatkiem energetycznym ponad 2000 kcal dla mężczyzny i 1100 kcal dla kobiety podczas jednej zmiany, pracodawca musi zapewnić im pełnowartościowe posiłki regeneracyjne zawierające około 1000 kcal oraz konkretną zawartość składników odżywczych.

Zwyczaj organizowania obiadów dla pracowników zyskuje popularność wśród wielu firm w ramach benefitów wynikających z pracy w danym przedsiębiorstwie, jednak zwykle obejmuje jedynie system zniżek na posiłki. Niezależnie od tego, czy w danym biurowcu znajduje się bufet, czy organizacja zapewnia catering dla firm, pracownicy zazwyczaj mają określony wybór opcji, na które mogą się zdecydować danego dnia.

Jak wybrać odpowiedniego dostawcę?

Podczas wyboru najlepszego dostawcy obiadów dla pracowników trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, które mogą wpłynąć na naszą decyzję.

Na co warto zwrócić uwagę podczas poszukiwań:

  • stosunek ceny do jakości,
  • wartości odżywcze posiłków,
  • możliwość dostosowania kaloryczności do zapotrzebowania danej osoby,
  • świeżość produktów, z których są przygotowywane obiady,
  • opcja dopasowania posiłków do indywidualnych gustów,
  • możliwość dostosowania pory dowozu do przerwy lunchowej.

Jednak jak sprawdzić, czy dana firma cateringowa spełnia większość naszych wymagań? Przede wszystkim warto umówić się z jej przedstawicielami na spotkanie z degustacją! Nie kupuj kota w worku! Większość dostawców umożliwia spróbowanie przykładowych dań, które przygotowują, abyś na własnej skórze mógł przekonać się, jakiej jakości obiady byłyby serwowane Twoim pracownikom. Co więcej, podczas spotkania warto dopytać się o menu, składniki potraw oraz o to, z jakich produktów korzystają podczas gotowania.

Posiłki profilaktyczne powinny składać się w 50-55% z węglowodanów, 30-35% z tłuszczów i w ok. 15% z białek – tłumaczy pracownik firmy Iwona Usługi Cateringowe z Dąbrowy Górniczej – jednak owe obostrzenia pozostawiają duże pole do popisu, jeśli chodzi o składniki oraz walory smakowe przygotowywanych posiłków. Szeroki wybór dań, świeże produkty, odpowiednie opakowanie i sprawny transport mogą sprawić ogromną różnicę w jakości serwowanych obiadów.

Najtańszy dostawca pewnie nie nadwyręży budżetu Twojej firmy, ale kupowanie tanich, niesmacznych dań może zupełnie mijać się z celem, skoro żaden pracownik nie będzie chciał ich jeść. O składniki posiłków warto pytać nie tylko ze względu na walory smakowe, ale także z powodu alergii, na które cierpieć mogą poszczególni pracownicy firmy. Jeżeli dostawca nie oferuje możliwości indywidualnego dopasowania posiłków lub nie dostarcza informacji na temat najbardziej powszechnych alergenów, które znajdują się w każdym daniu, może się to wiązać z dużymi utrudnieniami dla alergików, a nawet spowodować zagrożenie ich zdrowia lub życia, a na zdrowiu swoich pracowników nie warto oszczędzać!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.