Artykuł sponsorowany

Obsługa logistyczna sklepu internetowego – na czym polega i jakie ma zalety?

Obsługa logistyczna sklepu internetowego – na czym polega i jakie ma zalety?

Sprzedaż produktów online to cała masa obowiązków, które trzeba wykonać, zanim produkt trafi w ręce klienta. Przy wzrostach sprzedaży przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na obsługę logistyczną sklepu internetowego. Jakie ma to zalety?

Fulfillment – co to znaczy?

Fulfillment to obsługa logistyczna sklepu internetowego przekazana przez sprzedawcę firmie zewnętrznej. Obejmuje wszystkie etapy wysyłki zamówienia od skompletowania go, aż po doręczenie, a czasami nawet zwrot. W ramach fulfillmentu firma logistyczna przechowuje towar sprzedawcy na magazynie, a każde zamówienie pakuje dokładnie tak, jak zaleci właściciel. Dzięki temu oddanie obsługi firmie zewnętrznej nie musi wiązać się z rezygnacją z personalizowanych czy ozdabianych paczek dla konsumentów.

Sporo informacji na temat obsługi logistycznej tego typu sklepów można znaleźć na stronie internetowej https://inpost.pl/fulfillment. Witryna zawiera ofertę firmy InPost, która proponuje swoim klientom współpracę logistyczną uwzględniającą m.in. bardzo szybkie dostawy i obsługę zwrotów. Korzystanie z oferty InPost daje możliwość dostaw zamówień klientów do automatów Paczkomat®. Każdy sprzedawca powinien wiedzieć, jak chętnie kupujący korzystają z tej opcji.

Późny cut-off time – dlaczego warto?

Cut-off time w InPost oznacza godzinę 20:00. Świadczy to o tym, że wszystkie zamówienia, które złoży się do tego czasu, dotrą do klienta już kolejnego dnia. Warto korzystać z tej opcji oferowanej przez InPost, ponieważ pozwala to na szybkie dostawy do bardzo dużej części klientów. Według badań to właśnie do 20:00 wpływa największa część zamówień każdego dnia.

Szybka wysyłka to jedna z kluczowych kwestii, na którą zwracają uwagę konsumenci. Dotyczy to szczególnie tych kupujących na ostatnią chwilę. Późny cut-off time pozwala na zdobycie znacznej przewagi nad konkurencją, która nie gwarantuje dostaw na drugi dzień przy zamówieniach wieczornych.

Zalety korzystania z obsługi logistycznej sklepu online

Fulfillment to najlepszy sposób na zarządzanie obsługą klienta, ponieważ sprzedawca może przekazać wszystkie obowiązki wysyłkowe specjalistom. Co ważne, InPost łączy systemy sklepu z magazynowymi, dzięki czemu w chwili, gdy tylko klient opłaci zamówienie, pracownicy przechodzą do jego realizacji. Produkty kompletuje się natychmiast, a chwilę później trafiają one do paczek. Wkrótce odbiera je kurier i przesyłka szybko trafia do rąk konsumenta.

Fulfillment sprawia, że sprzedawca nie musi wynajmować magazynu ani zatrudniać na własną rękę osób do jego obsługi. W czasie, gdy sam pomagałby w pakowaniu zamówień, może np. zająć się projektowaniem nowej kolekcji produktów. Sprawna obsługa logistyczna wpływa na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – polecanie przez nich sklepu innym osobom.

Przekazanie procesów wysyłkowych firmie logistycznej pozwala odciążyć sprzedawcę i pomóc mu w silnym rozwoju przedsiębiorstwa. Wzmacnia zaufanie konsumentów, a także pozwala skutecznie docierać z ofertą do nowych osób.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.