Artykuł sponsorowany

Od czego zależy lojalność klienta?

Od czego zależy lojalność klienta?

Lojalny klient chętniej kupi produkt lub skorzysta z usług Twojej firmy, zamiast szukać analogicznych dóbr u konkurencji. Zachęcony wysoką jakością, prawdopodobnie poleci Cię swoim znajomym. Jak sprawić, by taki scenariusz sprawdził się w przypadku Twojej marki? Wbrew pozorom, nie wystarczy jedynie oferować produktu dobrej jakości. W niniejszym artykule odpowiadamy na pytanie: od czego zależy lojalność klienta i jak sobie ją zapewnić?

Czynniki wpływające na lojalność klienta

Na lojalność odbiorców wpływają: bogata oferta, atrakcyjne zniżki i spersonalizowane newslettery, czyli zaspokojenie ich potrzeb w procesie zakupowym. Twój klient musi czuć się ważny i zadbany. Zatroszcz się o niego, a z pewnością zainteresuje się Twoją ofertą. Wierni klienci, którzy mają dobre doświadczenia zakupowe, z czasem chętniej sięgają po droższe produkty oraz z przyjemnością odkrywają kolejne działy z asortymentu. Aby móc przeprowadzić głębsze analizy, niezbędne jest zgromadzenie odpowiedniej jakości danych dotyczących klienta i jego stopnia przywiązania do Twojej marki. Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA z Torunia oferuje badania satysfakcji i lojalności klienta, które pomogą Ci określić mocne i słabe punkty Twoich relacji z konsumentami. Na podstawie analizy wyników będziesz mógł wprowadzić zmiany, aby zawalczyć o stałego klienta.

Po czym poznać, że klient jest lojalny wobec marki?

Lojalny klient to klient usatysfakcjonowany Twoją ofertą. Ma on do firmy duże zaufanie, wie, że obsługa i produkty mają dobrą jakość, a jego doświadczenie związane z procesem zakupowym jest pozytywne. Czasami trudno jest jednoznacznie określić, czy konsument dokonuje jednorazowego zakupu, czy też z chęcią wróci po kolejne. Nie wiesz, ilu klientów zdecyduje się na regularne korzystanie z Twojej oferty? Przeprowadź ocenę ich zaangażowania! W tym celu stosuje się zaawansowane badania lojalności klienta z wykorzystaniem profesjonalnych metod gromadzenia i analizowania danych. 

Zdobycie klienta to pierwszy krok do sukcesu. Jednak równie istotne, a może nawet ważniejsze jest jego utrzymanie. Zadbaj o dobre relacje ze swoimi odbiorcami i zapewnij sobie ich lojalność, zwracając uwagi na czynniki opisane powyżej i ciesz się z wiernych klientów, którzy do Ciebie wracają!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.