Artykuł sponsorowany

Opakowania jednorazowe jako sposób na obniżenie kosztów prowadzenia działalności gastronomicznej

Opakowania jednorazowe jako sposób na obniżenie kosztów prowadzenia działalności gastronomicznej

Opakowania jednorazowe mają dużo zalet –  są wygodne, tanie i nie zajmują wiele miejsca. Ich uniwersalność sprawia, że są przydatnym akcesorium nie tylko  w domu, ale również w obiektach gastronomicznych – zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych. W poniższym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy stosowanie jednorazowych opakowań jest sposobem na obniżenie kosztów działalności?

Jakie są zalety stosowania jednorazowych opakowań w gastronomii?

Opakowania jednorazowe są przede wszystkim uniwersalne, lekkie, ale jednocześnie bardzo wytrzymałe, więc świetnie sprawdzają się w dostawach żywności i serwowaniu ich na wynos. Są bardzo łatwe w przechowywaniu i nie zajmują wiele miejsca – można je więc stosować zarówno w punktach stacjonarnych, jak i w niewielkich, mobilnych food-truckach, których popularność w naszym kraju nieustannie rośnie. Na rynku możemy wybierać spośród różnego rodzaju opakowań, wykonanych zarówno z plastiku, aluminium, styropianu, jak i z ekologicznych materiałów, takich jak papier. Opakowania jednorazowe nie naruszają dań i nie zmieniają walorów smakowych, trzymają również ciepło. Oferta opakowań u dobrych producentów, takich jak chociażby Ema-Pol obejmuje między innymi różnego rodzaju pojemniki, pudełka, miseczki z przykrywkami, sztućce i kubki. Ogromnym atutem opakowań jednorazowych są również ich ceny. Stosowanie tego typu akcesoriów może być świetnym sposobem na obniżenie kosztów prowadzenia działalności gastronomicznej. W jaki konkretnie sposób?

W jaki sposób opakowania jednorazowe mogą obniżyć koszty działalności?

Prowadzenie każdego biznesu wymaga od właściciela dokładnej kontroli przychodów, ale również przede wszystkim – kosztów. W lokalach gastronomicznych koszty można podzielić na trzy podstawowe rodzaje. Są to koszty zatrudnienia personelu (obejmujące nie tylko wynagrodzenie, ale również podatki czy koszty ubezpieczenia), koszty surowców i koszty operacyjne. Przepływ gotówki jest istotny w każdym rodzaju działalności, więc wymaga to ich wnikliwej analizy i sprawdzania. Wprawdzie koszty operacyjne stanowią mniejszą część kosztów gastronomicznych, ale są łatwe do optymalizacji.

W przypadku kosztów operacyjnych warto sprawdzić, czy zużycie konkretnych środków nie jest zbyt duże. Jeśli prowadzimy usługę sprzedaży dań na wynos, z dostawą lub prowadzimy food-truck, warto postawić na tanie opakowania jednorazowe i porównywać ich koszt ze sprzedażą, np. stosunek kosztu jednorazowych kubków do sprzedanej kawy na wynos. Im większa sprzedaż, tym zużycie będzie większe, jednak kupując opakowania w hurtowniach możemy w skali miesiąca, kwartału i roku sporo zaoszczędzić. Korzystanie z jednorazowych opakowań pozwoli na kolejne oszczędności – wody, środków do mycia i kosztu osoby, która zmywałaby „zwykłe” naczynia. Jak widać, opakowania jednorazowe są w dłuższej perspektywie świetnym sposobem na znalezienie oszczędności, a co za tym idzie – na obniżenie kosztów działalności gastronomicznej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.