Artykuł sponsorowany

Po czym poznać, że kosztorys ubezpieczalni został zaniżony?

Po czym poznać, że kosztorys ubezpieczalni został zaniżony?

Otrzymałeś wycenę szkody komunikacyjnej, w której ubezpieczyciel nie uwzględnił wszystkich Twoich wydatków i należnej rekompensaty? Jest to bardzo możliwe, ponieważ firmy ubezpieczeniowe mają tendencję do zaniżania kosztorysów szkód, dążąc do wypłacania niższych odszkodowań z OC i AC. Zobacz, na co zwrócić uwagę, analizując wycenę szkody.

W jaki sposób firma ubezpieczeniowa może zaniżyć kosztorys szkody?

Nie wszyscy kierowcy wiedzą, jakie świadczenia należą im się z OC i AC. Osoba, która została poszkodowana w wypadku lub kolizji ma prawo do odszkodowania z polisy sprawcy. Kierowca, który przyczynił się do zaistnienia takiego zdarzenia drogowego, również może otrzymać odszkodowanie, pod warunkiem, że miał wykupione autocasco. Warto mieć świadomość, że kosztorys szkody, na podstawie którego ubezpieczyciel kalkuluje odszkodowanie, jest tylko propozycją, z którą można, ale nie trzeba się zgodzić. Każdy, kto otrzymał taki dokument od ubezpieczyciela, powinien przeprowadzić dokładną weryfikację kosztorysu szkody.

Jednym z najczęściej stosowanych przez ubezpieczycieli sposobów na zaniżanie odszkodowania jest uwzględnianie w kosztorysie tanich zamienników oraz nieprzystających do rzeczywistości stawek za robociznę warsztatów samochodowych. Może się również zdarzyć, że osoba poszkodowana nie otrzyma odszkodowania, które pokryłoby koszty związane z np. wynajmem samochodu zastępczego, holowaniem pojazdu i innymi koniecznymi wydatkami. Zapewnienie auta zastępczego to obowiązek firmy ubezpieczeniowej. Kolejnym niuansem, na który warto zwrócić uwagę, jest celowe pomijanie przez ubezpieczyciela faktu utraty wartości handlowej aut powypadkowych. Pomocą w wyłapaniu wszystkich kruczków służą firmy specjalizujące się w dochodzeniu odszkodowań, takie jak Bryksaexpert z Gdańska.

Czy można złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela dotyczącej wysokości odszkodowania?

W przypadku, gdy kosztorys szkody przedstawiony przez ubezpieczyciela nie obejmuje wszystkich poniesionych lub przyszłych wydatków, można złożyć odwołanie. Do dokumentu należy dołączyć dowody takie jak faktury, wycenę naprawy samochodu, opinię rzeczoznawcy dotyczącą wartości auta oraz uszkodzeń itp. Warto podkreślić wszystkie czynniki, które powinny mieć wpływ na wysokość odszkodowania, np. fakt, że uszkodzeniu uległy oryginalne, drogie części. Jeśli miały miejsce szkody osobowe można powalczyć o wyższe odszkodowanie, przedstawiając ubezpieczycielowi dowody wskazujące na konieczność leczenia lub rehabilitacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.