Artykuł sponsorowany

Prąd dla biznesu, czyli dlaczego warto korzystać z paneli fotowoltaicznych w firmie?

Prąd dla biznesu, czyli dlaczego warto korzystać z paneli fotowoltaicznych w firmie?

Instalacja fotowoltaiczna dla firm pozwala obniżyć koszty funkcjonowania przedsiębiorstw, które jak wiadomo, zużywają sporo energii. Nie jest to jednak jedyna korzyść – inwestycja w panele fotowoltaiczne pomaga zbudować wizerunek marki przyjaznej dla środowiska. Obecnie ekologiczny styl życia staje się dla wielu osób wyznacznikiem, a to oznacza, że klienci i kontrahenci chętniej wybiorą do współpracy firmę korzystającą z odnawialnych źródeł energii.

Powody, dla których firmom opłaca się inwestować w fotowoltaikę

Tak naprawdę najważniejszym aspektem decydującym o każdej inwestycji jest jej opłacalność – i nie inaczej jest w przypadku paneli fotowoltaicznych. Pamiętajmy, że słońce to źródło darmowego prądu, dzięki któremu można skutecznie ograniczyć negatywne skutki ciągłych podwyżek cen energii. Z biznesowego punktu widzenia istotna jest jeszcze jedna perspektywa – możliwość wykorzystania prądu na dwa różne sposoby. Otóż wyprodukowaną energię można spożytkować na własne potrzeby, a także sprzedawać do sieci energetycznej. Warto przy tym wiedzieć, że warunki odsprzedaży nadwyżek energii są regulowane prawnie.

Kolejny powód to niezależność – własna produkcja prądu powoduje, że przedsiębiorca może uniknąć ograniczenia w zakresie poboru energii, jakie nakładane są na firmy zwłaszcza latem. Do takich incydentów dochodzi coraz częściej i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. A zatem dzięki instalacji fotowoltaicznej można uniknąć strat, jakie powstają w momencie niedoboru prądu.

Warto jednak pamiętać, że instalacja musi być dobrze wykonana i właściwie oszacowana. Istotne jest zatem, aby wybrać dobrego podwykonawcę z odpowiednimi uprawnieniami, czego przykładem jest firma produkuj-prad.pl z Krotoszyc. Przedsiębiorstwo świadczy usługi montażu fotowoltaiki w Bolesławcu i okolicach.

Korzyści płynące z inwestycji w fotowoltaikę w firmie

Kwestią, którą koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, jest rozszerzenie definicji prosumenta w wyniku nowelizacji ustawy OZE. Pakietem prosumenta objęto małe i średnie firmy korzystające z instalacji do 50 kW, których wytwarzanie prądu nie stanowi przedmiotu działalności. Prosument ma prawo do magazynowania nadmiaru energii i jej przekazywania do sieci energetycznej, aby wykorzystać nadwyżki na przykład w zimie. Z odbiorem nie są związane żadne dodatkowe koszty, a rozliczenie energii odbywa się na podstawie systemu opustowego.

Dodatkową korzyść stanowi możliwość odliczenia całej wartości podatku VAT od poniesionych na instalację PV wydatków. Co więcej, inwestycję można sfinansować leasingiem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.