Artykuł sponsorowany

Przetwarzanie korespondencji przychodzącej metodą cyfrową

Przetwarzanie korespondencji przychodzącej metodą cyfrową

Chociaż wykorzystanie tradycyjnej poczty wciąż bywa konieczne, obsługa papierowej korespondencji przychodzącej w przedsiębiorstwach nastręcza wielu trudności. Dotyczą one m.in. konieczności dostarczenia listu do odpowiedniej osoby w firmie, bezpiecznego przechowywania i precyzyjnego katalogowania tak, by w przyszłości możliwe było szybkie odnalezienie właściwego dokumentu.

Stosy papierowych dokumentów utrudniają zarządzanie zawartymi w nich informacjami. Obecnie dostępne są już narzędzia, umożliwiające cyfryzację korespondencji przychodzącej i włączenie jej do elektronicznego obiegu dokumentów. Przetwarzanie korespondencji przychodzącej metodą cyfrową pozwala połączyć wszystkie wiadomości w jednej, wspólnej bazie elektronicznej, a także skatalogować je w sposób ułatwiający poruszanie się w jej zasobach – opowiada ekspert z E.VOLUTION.

Cyfrowy obieg dokumentów

Do przetwarzania i obsługi dokumentów w przedsiębiorstwach i innych dużych organizacjach służą systemy DMS/EDM (Document Management System/Electronic Document Management). Takie rozwiązania umożliwiają udostępnianie pracownikom wszystkich dokumentów, w tym korespondencji, faktur, umów itd., w formie elektronicznej – bez względu na ich źródło i formę. Wdrożenie cyfrowego obiegu dokumentów służy eliminacji papierowych dokumentów, zastąpieniu ich elektronicznymi kopiami, a przez to usprawnieniu zarządzania archiwum. Istotny wpływ na realizację tych założeń ma zintegrowany z DMS system workflow, który umożliwia modelowanie i kontrolę przepływu dokumentów między poszczególnymi użytkownikami.

Przetwarzanie korespondencji papierowej do elektronicznej

W celu włączenia korespondencji otrzymanej tradycyjną pocztą do cyfrowego obiegu dokumentów konieczna jest ich digitalizacja. Proces jest bardzo prosty i polega na skanowaniu papierowych listów i dodaniu ich do systemu DMS. Jednak to nie wystarczy, by list trafił do odpowiedniej osoby. Wszystkie listy przychodzące są klasyfikowane i sortowane dla uzyskania dodatkowych informacji. Systemowa analiza listów pozwala na ich oznaczenie i przypisanie do właściwego działu i wreszcie pracownika. Tak opracowany list trafia bezpośrednio do skrzynki e-mail odpowiedniego pracownika. Rozdział korespondencji odbywa się nie tylko na podstawie zawartości listów, ale także innych danych, np. numeru klienta lub zlecenia, kodu pocztowego itd. Ponadto moduł przetwarzania korespondencji automatycznie nadpisuje kolejne dokumenty w odpowiednim folderze centralnego archiwum cyfrowego, co w razie potrzeby ułatwia jego odnalezienie w przyszłości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.