Artykuł sponsorowany

Reklamówka czy torba papierowa - co wybrać?

Reklamówka czy torba papierowa - co wybrać?

Reklamówki to stosunkowo młody wynalazek. W Polsce zaczęły się pojawiać w latach 70., a ich prekursorem była torba papierowa, która to staje się jednak z powrotem popularna. Zarówno jedne jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Co zatem wybrać? Wiele osób uważa, że powinno się używać wyłącznie toreb papierowych, bo są one bezpieczniejsze dla środowiska, ale czy jest to prawdą? Odpowiedź poznasz, czytając ten artykuł.

Przy wyborze reklamówek czy toreb papierowych warto zwrócić uwagę na dobrą jakość produktów, która gwarantuje wytrzymałość, a tym samym dłuższe użytkowanie, z korzyścią dla naszych finansów i planety. Znajdziemy je na przykład w ofercie sopockiej firmy Alians.

Reklamówka czy torba papierowa — co wybrać z ekologicznego punktu widzenia?

Czas procesu rozkładania się torby papierowej różni się w zależności od rodzaju i grubości papieru, ale średnio wynosi on około kilkunastu tygodni. W przypadku reklamówki liczy on nawet kilkaset lat, a dodatkowo towarzyszy mu wydzielanie szkodliwych substancji. Najbardziej problematyczne są nietrwałe torebki plastikowe. Wyjątkowo krótka żywotność powoduje ich ogromne zużycie. Przykładowo, mieszkańcy Warszawy zużywają 1,8 mln torebek plastikowych w ciągu dnia. Kolejną drastyczną wartością statystyczną jest liczba zwierząt, które rocznie umierają z powodu połknięcia reklamówek — wynosi ona aż 2 mln.

Wpływ produkcji reklamówek i toreb papierowych na środowisko

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, produkcja toreb papierowych jest o wiele kosztowniejsza dla środowiska niż produkcja reklamówek. Podczas produkcji toreb papierowych wytwarza się o 70% więcej zanieczyszczeń, a emisja gazów cieplarnianych wzrasta o 80% w porównaniu do produkcji reklamówek. Dodatkowo wzrasta także zanieczyszczenie wody — aż o 50%. Kolejną ciemną stroną produkcji toreb papierowych jest wykorzystanie energii — potrzeba jej o 90% więcej.

Zastosowanie reklamówek i toreb papierowych

Zastosowanie reklamówek i toreb papierowych nieco się od siebie różni. reklamówki sprawdzą się do składowania odpadów, ze względu na nieprzemakalność. Na rynku są dostępne specjalne kolorowe worki ułatwiające segregację. Natomiast w przypadku, kiedy chcemy estetycznie zapakować prezent — torba papierowa nada się do tego znacznie lepiej. Może ona spełniać również rolę nośnika reklamowego. Logo firmy jest wyraźnie widoczne na gładkiej powierzchni papieru.

Przy wyborze reklamówki lub torby papierowej nie można jednoznacznie stwierdzić, że któraś opcja jest lepsza lub gorsza. W zależności od sytuacji — raz lepiej sprawdzi się reklamówka, a innym razem torba papierowa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.