Reklamówka czy torba papierowa - co wybrać?
Reklamówki to stosunkowo młody wynalazek. W Polsce zaczęły się pojawiać w latach 70., a ich prekursorem była torba papierowa, która to staje się jednak z powrotem popularna. Zarówno jedne jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Co zatem wybrać? Wiele osób uważa, że powinno się używać wyłącznie toreb papierowych, bo są one bezpieczniejsze dla środowiska, ale czy jest to prawdą? Odpowiedź poznasz, czytając ten artykuł.
Przy wyborze reklamówek czy toreb papierowych warto zwrócić uwagę na dobrą jakość produktów, która gwarantuje wytrzymałość, a tym samym dłuższe użytkowanie, z korzyścią dla naszych finansów i planety. Znajdziemy je na przykład w ofercie sopockiej firmy Alians.
Reklamówka czy torba papierowa — co wybrać z ekologicznego punktu widzenia?
Czas procesu rozkładania się torby papierowej różni się w zależności od rodzaju i grubości papieru, ale średnio wynosi on około kilkunastu tygodni. W przypadku reklamówki liczy on nawet kilkaset lat, a dodatkowo towarzyszy mu wydzielanie szkodliwych substancji. Najbardziej problematyczne są nietrwałe torebki plastikowe. Wyjątkowo krótka żywotność powoduje ich ogromne zużycie. Przykładowo, mieszkańcy Warszawy zużywają 1,8 mln torebek plastikowych w ciągu dnia. Kolejną drastyczną wartością statystyczną jest liczba zwierząt, które rocznie umierają z powodu połknięcia reklamówek — wynosi ona aż 2 mln.
Wpływ produkcji reklamówek i toreb papierowych na środowisko
Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, produkcja toreb papierowych jest o wiele kosztowniejsza dla środowiska niż produkcja reklamówek. Podczas produkcji toreb papierowych wytwarza się o 70% więcej zanieczyszczeń, a emisja gazów cieplarnianych wzrasta o 80% w porównaniu do produkcji reklamówek. Dodatkowo wzrasta także zanieczyszczenie wody — aż o 50%. Kolejną ciemną stroną produkcji toreb papierowych jest wykorzystanie energii — potrzeba jej o 90% więcej.
Zastosowanie reklamówek i toreb papierowych
Zastosowanie reklamówek i toreb papierowych nieco się od siebie różni. reklamówki sprawdzą się do składowania odpadów, ze względu na nieprzemakalność. Na rynku są dostępne specjalne kolorowe worki ułatwiające segregację. Natomiast w przypadku, kiedy chcemy estetycznie zapakować prezent — torba papierowa nada się do tego znacznie lepiej. Może ona spełniać również rolę nośnika reklamowego. Logo firmy jest wyraźnie widoczne na gładkiej powierzchni papieru.
Przy wyborze reklamówki lub torby papierowej nie można jednoznacznie stwierdzić, że któraś opcja jest lepsza lub gorsza. W zależności od sytuacji — raz lepiej sprawdzi się reklamówka, a innym razem torba papierowa.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana