Specyfika i zastosowanie jednoskładnikowego asfaltu bitumicznego
Asfalt jest rodzajem nawierzchni, tak naprawdę – mieszanką mineralno-asfaltową, w której asfalt stanowi 4% do 8% objętości. Wykorzystywany jest w budownictwie drogowym w postaci płynnej. W naszym artykule przedstawimy jednak jednoskładnikowy asfalt bitumiczny na zimno, stosowany w celu trwałych, ale zarazem szybkich napraw uszkodzeń powstałych na powierzchniach asfaltowych i betonowych. Jaka jest jego dokładna specyfika, jakie cechy posiada i gdzie znajduje zastosowanie?
Specyfika jednoskładnikowego asfalt bitumicznego
Jednoskładnikowy asfalt bitumiczny można zastosować od razu – bez konieczności podgrzewania, cięcia lub wałowania. Nakładanie nie jest skomplikowane, ponieważ w jego trakcie nie trzeba stosować żadnych specjalistycznych narzędzi albo ciężkiego sprzętu, a sam proces jest bardzo szybki i łatwy. Z tego względu jednoskładnikowy asfalt bitumiczny na zimno idealnie nadaje się do szybkich remontów dróg, które nie spowodują dłuższych przerw w ruchu ulicznym (naprawiana droga może być oddana do użytku od razu po nałożeniu asfaltu). Należy jednak pamiętać, że przed położeniem asfaltu należy dokładnie oczyścić nawierzchnię – jest to ważne, ponieważ skuteczność działania asfaltu zależy w dużym stopniu od prawidłowego przygotowania nawierzchni.
Jakie cechy posiada jednoskładnikowy asfalt bitumiczny?
Jednoskładnikowy asfalt bitumiczny na zimno można stosować cały rok, w każdych warunkach atmosferycznych, w temperaturach od -45°C do +60°C. Zdolność do naprawy powierzchni asfaltowych zimą to niewątpliwie duża zaleta tego rodzaju asfaltu. Ponadto, tak jak zostało już wspomniane, jednoskładnikowy asfalt bitumiczny można wykorzystać do napraw bez używania specjalistycznych narzędzi, co również jest wyróżniającą się cechą.
Jednoskładnikowy asfalt bitumiczny – gdzie znajduje zastosowanie?
Zastosowanie jednoskładnikowego asfalt bitumicznego jest różnorodne. Tego rodzaju asfalt na zimno jest szczególnie przydatny podczas remontów:
- dróg,
- mostów,
- parkingów,
- chodników,
- przejść,
- podjazdów,
- płyt lotnisk,
- przejazdów kolejowych,
- torowisk tramwajowych.
Dzięki niemu można w szybki i łatwy sposób uzupełnić ubytki i dziury w powierzchniach, które mogą stanowić zagrożenie dla pojazdów oraz ludzi, a także ubytki po instalacjach – elektrycznych, gazowych, hydraulicznych czy telefonicznych. I nie jest ważne, jakiego kształtu czy grubości byłby naprawiany defekt
– podsumowuje właścicielka Zakładu Usługowo-Handlowego DEGAMEX.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana