Artykuł sponsorowany

Specyfika systemów nagłośnienia w obiektach komercyjnych

Specyfika systemów nagłośnienia w obiektach komercyjnych

W obiektach komercyjnych, takich jak hale sportowe lub widowiskowe, bardzo dużą rolę odgrywa system nagłośnienia. To w głównej mierze on odpowiada za obiór wydarzenia przez widza. Jeżeli nie dostarczy on oczekiwanych wrażeń muzycznych, to najprawdopodobniej widz nie zdecyduje się na ponowny udział w koncercie w danym obiekcie. Dlatego kluczowe jest właściwe rozłożenie oraz podłączenie systemu nagłośnienia.

 

Czym jest system nagłośnienia?

 

System nagłośnienia jest specjalnie zaprojektowanym układem przekazów głosowych. Odpowiada on między innymi za dostarczenie komunikatu na całym obszarze danego pomieszczenia. Dzięki temu niezależnie od tego, gdzie klient sklepu lub gość wydarzenia się znajduje, to wiadomość głosowa do niego dotrze. Jest to szczególnie ważne w miejscach, gdzie panuje duży ruch oraz hałas.

Na system nagłośnienia składają się przede wszystkim głośniki. Muszą być one rozmieszczone w taki sposób, aby pokryły całą przestrzeń w budynku, jednocześnie na siebie nie nachodząc. Są one podłączone do mikrofonu, przez który udzielane są różne ważne informacje.

 

Gdzie stosuje się systemu nagłośnienia?

 

Systemy nagłośnienia stosowane są przede wszystkim w dużych obiektach. To właśnie dzięki takiej instalacji można usłyszeć na dworcu kolejowym informację o zbliżającym się pociągu lub jego ewentualnym opóźnieniu. Także hale sportowe oraz widowiskowe są wyposażone w takie systemy, dzięki temu spiker podczas zawodów może informować kibiców o wyniku meczu lub innych ważnych komunikatach.

 

W systemy nagłośnienia wyposażone są również centra handlowe. Za ich pomocą puszczane są reklamy oraz ważne komunikaty, na przykład o potrzebie nagłej ewakuacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby instalacja ta działała jak najszerzej. Kluczowe jest także dostosowanie poziomu głośności systemu, aby pojawiający się głos był donośny oraz wyraźny, ponieważ jest to gwarancją precyzyjnego przekazu.

 

Kto zajmuje się montażem systemu nagłośnienia?

 

Do zbudowania prawidłowo działającego systemu nagłośnienia konieczne jest wezwanie profesjonalistów. Specjaliści z firmy AVNOVA mają specjalistyczny sprzęt, który pozwoli ustawić wszystkie parametry oraz rozmieszczenie głośników w odpowiedni sposób. Wykonają oni niezbędne pomiary akustyczne, które podpowiedzą, gdzie dokładnie należy umieścić sprzęt.

Dodatkowo podłączą oni wszystkie niezbędne kable oraz zapewnią zasilanie dla całego systemu. Ważne jest także, aby połączenia były poprowadzone zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i nie powinny być łatwo dostępne dla osób postronnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.