Artykuł sponsorowany

Sposoby uszlachetniania druku

Sposoby uszlachetniania druku

Profesjonalnie wykonany druk to nie wszystko. Rynek poligraficzny jest dziś bardzo rozwinięty i coraz więcej firm oferuje także pomysłowe uszlachetnianie zadrukowywanych powierzchni. „Podrasowane” dokumenty, foldery i wizytówki świetnie się prezentują, a dodatkowo są chronione przed wpływem różnych czynników, takich jak światło, upływ czasu itd. Jakie są metody uszlachetniania druku?

Lakierowanie UV

Pierwszym ciekawym sposobem na uszlachetnianie papieru jest lakierowanie UV. W ten sposób można uzyskać idealnie połyskującą lub matową powierzchnię, choć oczywiście nie jest to jedyny rezultat, jaki się otrzymuje.

Lakierowanie UV może być przeprowadzane w formie pełnej lub wybiórczej. W tym drugim przypadku lakier kładziony jest wyłącznie na wybrane elementy zadrukowanej płaszczyzny, co daje bardzo interesujący, niemal trójwymiarowy efekt.

Technika lakierowania UV stwarza duże możliwości uszlachetniania nadruków. W punktach poligraficznych dostępne są lakiery różnego typu: od klasycznych matowych, przez perłowe, strukturalne, aż po perłowe, zdrapkowe, zapachowe i fluorescencyjne. Wybór jest więc naprawdę szeroki, a konkretny produkt można łatwo dopasować do indywidualnych oczekiwań klienta.

Foliowanie druku

Innym sposobem uszlachetniania druku jest foliowanie, znane również jako laminowanie. Polega ono na powlekaniu płaszczyzny papieru specjalną folią o matowym lub błyszczącym wykończeniu. Odbywa się to na zimno lub na gorąco. Tak zmodyfikowane wizytówki, ulotki lub foldery zyskują na trwałości i estetyce.

Foliowanie bardzo często można połączyć z innymi metodami uszlachetniania, np. z lakierowaniem UV lub z kalandrowaniem. Warto dopytać o to specjalistę z zaufanej pracowni sitodruku, który doradzi w zakresie dostępnych rozwiązań.

Wykonywanie tłoczeń

Starszą, ale do dziś chętnie wykorzystywaną techniką uszlachetniania druku jest tłoczenie. Może się odbywać na zimno, na gorąco lub laserowo. W ten sposób powstają piękne, bardzo efektowne złocenia i żłobienia.

Metoda ta polega na głębokim odciśnięciu w zadrukowanym arkuszu dowolnie wybranego wzoru.  Zostaje on uwypuklony lub wgłębiony na powierzchni – wszystko zależy bowiem od tego, jakie finalny rezultat interesuje danego klienta.

Czy warto uszlachetniać druk?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: oczywiście, że warto.

Tę kwestię objaśnia specjalista z Pracowni Sitodruku Tomex z Bielska-Białej: Dzięki tej usłudze znacząco podnosi się jakość materiałów poligraficznych. Kalendarze, ulotki, etykiety oraz różnego rodzaju materiały promocyjne i reklamowe od razu stają się bardziej ekskluzywne. A przecież w identyfikacji wizualnej danej marki chodzi między innymi o to, by zaprezentować się jako profesjonalny i wiarygodny partner.

Współcześnie techniki uszlachetniania druku są bardzo rozwinięte, a poszczególne metody można łączyć ze sobą, co stwarza jeszcze więcej możliwości wzbogacania powierzchni papieru.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.