Artykuł sponsorowany

Sprzedaż farb drukarskich. Jakiej firmie warto zaufać?

Sprzedaż farb drukarskich. Jakiej firmie warto zaufać?

Druk dobrej jakości możliwy jest do uzyskania wyłącznie przy zastosowaniu sprawdzonych materiałów. W pierwszym rzędzie należą do nich farby drukarskie, których nie powinniśmy wybierać metodą prób i błędów, jeżeli nie chcemy zrazić do siebie klientów. Jednak czym kierować się przy zakupie tych produktów i jakiej firmie oferującej sprzedaż farb drukarskich warto zaufać? Postaramy się znaleźć odpowiedź na te pytania.

Nawet największe doświadczenie w poligrafii nie obroni druku wykonanego przy użyciu słabej farby drukarskiej. Ucierpieć na tym może zarówno jakość, jak i trwałość nadruku, związane m.in. z niedokładnym pokryciem farbą, jej złą przyczepnością do zadrukowanego podłoża, słabą intensywnością kolorów, szybką ścieralnością lub wyblaknięciem. Jeśli chcemy tego uniknąć, wybierajmy farby ze sprawdzonych źródeł i od wieloletnich producentów. Jednym z nich jest marka FUJIFILM Sericol Polska, której przedstawiciel radzi, czym kierować się przy wyborze farby drukarskiej.  

Każdy rodzaj farby drukarskiej w swoim podstawowym składzie zawiera cztery komponenty – substancje barwiące, spoiwo, rozpuszczalnik oraz substancje pomocnicze. Odpowiednio dobrane proporcje poszczególnych składników decydują o uzyskaniu intensywności koloru, jak również indywidualnych właściwościach farb, m.in. elastyczności, odporności na ścieranie czy też reologii lub prościej drukowalności, która przesądza o tym, jak farba przepływa przez maszynę drukarską. Dostępne jako gotowy produkt farby triadowe wybiera się na podstawie ścisłego przeznaczenia do stosowanej techniki poligraficznych, ponieważ inne właściwości mogą posiadać np. farby sitodrukowe, offsetowe, jak i farby fleksograficzne. Duże znaczenie w tym kontekście ma także rodzaj znakowanego podłoża.   

Farby do różnych typów znakowanych podłoży

Rodzaj znakowanych powierzchni jest bez wątpienia jedną z głównych wytycznych wyboru farb drukarskich, chociażby z uwagi na różną chłonność, odporność na ścieranie czy też czas schnięcia druku potrzebny podłożom takim jak papier, folia, szkło, tkaniny, tworzywa sztuczne i wiele innych. Dlatego naszą wiarygodność powinien wzbudzać producent, który wprowadza dla swoich farb podział związany z możliwym zastosowaniem. Nie oznacza to, że musimy wybrać oddzielny produkt dla każdego rodzaju podłoża, ponieważ większość dostępnych farb drukarskich zachowuje właściwości odpowiednie dla kilku mediów. Natomiast nie każda farba spełnia kryteria umożliwiające jej zastosowanie np. do zadruku opakowań spożywczych lub trudnych powierzchni, do jakich należą m.in. szkło lub metale. Dla przykładu marka FUJIFILM Sericol wprowadziła na rynek zarówno serię farb drukarskich przeznaczonych do pośredniego zadruku opakowań mających kontakt z żywnością, jak i serię farb przemysłowych, które świetnie radzą sobie w trudnych warunkach produkcyjnych m.in. z zadrukiem mosiądzu, aluminium i powierzchni lustrzanych. 

Badania farb drukarskich

Zasadniczo można wykonać testy farb drukarskich korzystając ze specjalistycznych urządzeń pomiarowych, np. kolorymetrów, zaawansowanych technologicznie spektrofotometrów, lepkościomierzy, połyskomierzy czy też urządzeń do badań drukowości. Można też niwelować błędy spowodowane złym dobraniem farby już na etapie produkcji. Jednak najprostszym, a równocześnie najtańszym rozwiązaniem wydaje się być skorzystanie z oferty firm, które mają własne rozbudowane zaplecze laboratoryjne, dlatego wypuszczają na rynek wyłącznie przetestowany przez siebie produkt i oferują przeprowadzenie prób np. przyczepności lub chłonności wybranej farby drukarskiej na określonym podłożu. Wykonanie prób przedprodukcyjnych jest wskazane nie tylko z uwagi na sprawdzenie właściwości produktu. Wiąże się to także z różną jakością znakowanych materiałów, które niezależnie mogą reagować na daną farbę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.