Artykuł sponsorowany

System CMMS, czyli wsparcie dla utrzymania ruchu

System CMMS, czyli wsparcie dla utrzymania ruchu

Głównym zadaniem systemu CMMS jest wsparcie koordynacji działań związanych z utrzymaniem ruchu, dzięki czemu produkcja przebiega w sposób ciągły. Sprawne funkcjonowanie parku maszynowego wymaga jednak nadzorowania wielu obszarów jednocześnie, na dodatek na podstawie aktualnych i prawdziwych danych. Konieczna dla prawidłowego działania jest więc integracja z innymi systemami w firmie – zwłaszcza ERP.

Tylko wówczas możliwe będzie wykorzystanie systemów CMMS w pełni – a tym samym zwiększenie efektywności produkcji danego przedsiębiorstwa. Nie jest to zadanie łatwe, ale z pewnością możliwe.

Utrzymanie ruchu oraz wsparcie systemów CMMS

Na początku warto pokrótce przedstawić, czym jest utrzymanie ruchu, a także wspierające systemy CMMS. Przede wszystkim to działania mające na celu prawidłowe działanie infrastruktury technicznej, a tym samym zapewnienie ciągłości realizacji zleceń. To jednak nie wszystko, za co odpowiedzialny jest dział utrzymania ruchu.

W zakres obowiązków wchodzi również prowadzenie rejestrów wyposażenia, przeglądy i naprawy maszyn, dbałość o optymalny stan części zamiennych, zwiększanie wydajności oraz zapewnienie bezpieczeństwa pracy – mówi specjalista z firmy Novacura, oferującej rozwiązania gwarantujące efektywne procesy biznesowe – To wszystko w ramach przyjętej przez przedsiębiorstwo strategii, w której skład wchodzą zarówno działania korygujące, jak i profilaktyczne. Równie ważne jest przewidywanie, a także podejmowanie właściwych czynności odpowiednio szybko – w taki sposób, aby uniknąć dłuższych przestojów związanych z awarią. Sprawdza się tutaj dewiza „lepiej zapobiegać, niż leczyć” – a właściwie naprawiać – dodaje specjalista.

Na tym etapie wkracza system CMMS, którego jednym z zadań jest informowanie o możliwości wystąpienia pogorszenia jakości produktu lub awarii maszyny, związanej z nieprawidłowym jej działaniem. Choć to tylko jedno z wielu działań, które CMMS zapewnia w ramach wsparcia dla utrzymania ruchu.

Niezbędne funkcje systemu CMMS

Aby możliwa była optymalizacja procesów z jednoczesnym zwiększeniem efektywności system CMMS musi posiadać kilka niezbędnych cech. Przede wszystkim możliwość prowadzenia rejestrów, generowania raportów, zestawień oraz przeprowadzania analiz na podstawie na bieżąco aktualizowanych danych. Znaczącą rolę odgrywa tutaj również system ERP, a także rozwiązania umożliwiające zarządzanie procesami biznesowymi – BPM lub BPMS, na przykład dedykowana platforma Novacura Flow. Tym samym możliwa jest integracja systemów ERP z CMMS, a także bieżące monitorowanie działań. Tym samym system wsparcia zarządzania utrzymaniem ruchu będzie otrzymywał odpowiednie dane na bieżąco.

Kolejną niezbędną funkcją jest automatyczne informowanie i przypominanie o zaplanowanych działaniach konserwacyjnych lub remontowych. System powinien również wysyłać powiadomienia w przypadku awarii, a nawet w sytuacji, kiedy z powodu zużycia części do awarii lub przestoju może dojść w najbliższym czasie. Dodatkowo powinien zarządzać stanami magazynowymi części zamiennych, a także gromadzić i przetwarzać dokumentację. Obsługa przez urządzenia mobilne, a także wsparcie z zakresu planowania kosztów to dodatkowe atuty, które ułatwiają pracę. Oczywiście nie należy również zapominać o możliwości dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb – każde przedsiębiorstwo jest inne i oczekuje odmiennych rozwiązań, dopasowanych do specyfiki firmy.

Nowoczesne technologie wsparciem dla utrzymania ruchu

Dostęp do zaawansowanych technologii jest już na wyciągnięcie ręki. Nadal jednak wiele firm korzysta z rozwiązań pozasystemowych, które spowalniają realizację procesów i zmniejszają efektywność. Wdrożenie systemów CMMS lub BMP wymaga pracy, nakładu sił oraz środków pieniężnych – jednak w ostatecznym rozrachunku rozbudowane narzędzia wspomagają pracę działu utrzymania ruchu. Tym samym możliwe jest zyskanie pełnej kontroli nad pracą maszyn i urządzeń, poprawa organizacji pracy, zwiększenie efektywności, a także minimalizacja strat związanych z przestojami. Czy potrzeba innych argumentów, że system CMMS jest rozwiązaniem także dla Twojego biznesu?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.