Artykuł sponsorowany

W jakich sytuacjach warto się zastanowić nad zmianą biura rachunkowego

W jakich sytuacjach warto się zastanowić nad zmianą biura rachunkowego

Usługi zewnętrznego biura rachunkowego to nieoceniona pomoc i fachowe wsparcie dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Zdejmują z przedsiębiorców ciężar obowiązków księgowych i pozwalają skupić się na prowadzeniu biznesu. Zdarza się jednak, że biuro księgowe zawodzi i trzeba rozejrzeć się za nowym. W jakich sytuacjach należy rozważyć zmianę biura rachunkowego?

Po co mi biuro rachunkowe?

W teorii biuro rachunkowe ma odciążyć przedsiębiorcę, biorąc na siebie wszelkie obowiązki związane księgowością i podatkami. To spora część wyzwań, wobec jakich staje każda firma, więc przekazanie ich zewnętrznemu podmiotowi często jest tym, co uwalnia zasoby i pozwala skupić się na tym, aby przedsiębiorstwo zyskiwało nowych klientów, podnosiło jakość usług i pomnażało zyski.
Nie każdy musi znać się na księgowości, a przy tym zatrudnianie własnego księgowego nie zawsze jest opłacalne – mówi przedstawicielka Biura Rachunkowego Akro. – Dlatego powstały biura rachunkowe, które swoimi usługami wspierają szczególnie nieduże przedsiębiorstwa, w których przypadku etatowy księgowy nie jest potrzebny.
Niezależnie od rozmiarów, zakresu działalności i obrotów przedsiębiorstwa rozliczenia z pracownikami i urzędami muszą być prowadzone. Tym właśnie zajmują się biura rachunkowe, którym można powierzyć m.in.: prowadzenie ksiąg rachunkowych, kontakty z US i ZUS, rozliczenia roczne PIT, obsługę płac i inne.

Gdy biuro rachunkowe zawodzi…

Jak w każdej branży, tak i w zewnętrznych usługach księgowych można trafić na nierzetelne podmioty, których działalność może przynieść więcej szkód niż pożytku. Są sytuacje, w których staje się jasne, że czas poszukać nowego partnera dla swojego biznesu. Co powinno nas zaniepokoić?
  • Niedotrzymywanie terminów rozliczeń.
  • Błędy w rozliczeniach z urzędem skarbowym, ZUS-em, pracownikami czy wykonawcami zleceń dla firmy.
  • Ignorowanie pytań i próśb o kontakt, zbywanie klienta, ograniczone dzielenie się informacjami z firmą zlecającą obsługę.
Oczywiście, każdy jest omylny i błędy popełnia nawet najlepszy księgowy. Tego typu jednorazowe sytuacje powinny nas zaalarmować, ale nie muszą skreślać danego biura rachunkowego. Jeżeli jednak nieścisłości w rozliczeniach, wyraźny brak rzetelności co do terminów oraz ograniczony kontakt ze strony biura to powracający problem, warto poszukać innej firmy, która podchodzi do swoich obowiązków poważnie i realizuje to, za co bierze pieniądze, a także czuje się odpowiedzialna za rezultaty swojej pracy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.