Warunki gwarancji na pokrycia dachowe
Dach pod wieloma względami stanowi najważniejszy element konstrukcyjny każdego domu. Zabezpiecza dom przed opadami, nadmiernym promieniowaniem słonecznym oraz przed nadmiernymi stratami ciepła, ponadto nadaje całemu budynkowi estetyczny charakter. Położenie lub wymiana dachu zawsze wiąże się z dużymi wydatkami, dlatego w razie wykrycia usterek warto wiedzieć, jakie możliwości daje nam gwarancja na pokrycie dachowe.
Czym jest gwarancja?
W myśl przepisów zawartych w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, gwarancja jest zapewnieniem udzielanym przez gwaranta (producenta lub sprzedawcę), że produkt nabyty przez konsumenta pozbawiony jest wad ukrytych. W przypadku wykrycia jakichkolwiek usterek w okresie gwarancyjnym, gwarant zobowiązany jest do spełnienia odpowiednich świadczeń, np. naprawienia usterek lub wymiany produktu na sprawny. Dokumentami, które uprawniają konsumenta do dochodzenia swoich prawa są karty gwarancyjne oraz umowa kupna-sprzedaży. Należy pamiętać, że gwarancja nie jest obowiązkowa, wielu producentów wykorzystuje ją jako element marketingu i nakłada pewne zastrzeżenia co do gwarancji (np. nie obejmuje ona wszystkich rodzajów wad i usterek, które mogą zostać wykryte).Na co zwracać uwagę przy zakupie materiału na pokrycie dachowe?
Zanim zdecydujemy się na kupno pokrycia dachowego danego rodzaju warto zapoznać się z kilkoma warunkami gwarancji udzielanej przez producenta, m.in.:- Jakie cechy materiału objęte są gwarancją – czy gwarancja obejmuje wszelkie nieoczekiwane zmiany w stanie produktu, czy tylko niektóre z nich, np. utratę koloru, mrozoodporność, odporność na korozję, perforację.
- Czy do pokrycia dachowego dołączona jest instrukcja montażu – jeśli tak, gwarant może odmówić rozpatrzenia reklamacji, argumentując to tym, że usterki mogły powstać w wyniku montażu w niewłaściwy sposób.
- Czy gwarant zaleca przechowywanie pokrycia w określonych warunkach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana