Artykuł sponsorowany

Z jakich procesów składa się tworzenie hurtowni danych?

Z jakich procesów składa się tworzenie hurtowni danych?

Hurtownia danych (ang. data warehouse) jest środowiskiem przeznaczonym do wspierania użytkowników wszelkich informacji związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, w jakim została ona zastosowana. Jest więc ona niczym innym jak bazą danych, które zostały dobrane, a następnie uporządkowane tak, aby ich wykorzystywanie było maksymalnie uproszczone. Tworzenie hurtowni danych składa się natomiast z kilku etapów, które omawiamy poniżej. 

Planowanie oraz zbieranie danych i stworzenie projektu hurtowni danych

Pierwszym i najważniejszym etapem tworzenia hurtowni danych jest zaplanowanie na podstawie zebranych danych jakie funkcje ma ona pełnić oraz w jaki sposób będzie w przyszłości wykorzystywana. Na etapie planowania istotne jest także uwzględnienie tego, jakie informacje będą niezbędne użytkownikom hurtowni danych. Następnie na podstawie przygotowanego planu następuje projektowanie systemów bazodanowych wraz ze stworzeniem między innymi strategii indeksowania danych.

Przeczytaj również: Co zaliczamy do czynności geodezyjnych?

Pozyskiwanie i integrowanie danych, a także zapełniane hurtowni danych

Kolejnym etapem tworzenia hurtowni danych jest pozyskiwanie i integrowanie danych, które polega na między innymi:

  • zdefiniowaniu źródeł danych, 

  • przełożeniu danych źródłowych na docelowe,

  • przeglądzie czy hurtownia spełnia wymogi związane z jej funkcjonalnością i bezpieczeństwem.

Po wykonaniu tych prac przez specjalistów takich jak firma oferującą wdrażanie systemów informatycznych DATA DOMAIN opracowują programy, które posłużą do zapełnienia hurtowni danymi źródłowymi, a następnie przekonwertują je na informacje docelowe. 

Przeczytaj również: Co rozumieć pod pojęciem endodoncji?

Automatyzowanie procesów zarządzania i kontrola poprawności działania

Przedostatni krok powstawania projektowania hurtowni danych to automatyzacja procesów zarządzania znajdującymi się w niej informacjami. Opiera się ona na zautomatyzowaniu:

Przeczytaj również: Jak powstaje aplikacja webowa?

  • pobierania danych,

  • konwersji danych,

  • ładowania danych.

Następnie wszelkie funkcje hurtowni są testowane przed jej finalnym uruchomieniem. 

Uruchomienie hurtowni danych

Ostatni krok związany z tworzeniem hurtowni danych to jej uruchomienie wraz ze stworzeniem wszelkich niezbędnych procedur oraz struktur do zarządzania informacjami zagregowanymi przez nią. Dodatkowo na tym etapie przeprowadzane są również szkolenia użytkowników hurtowni danych, a także ich administratorów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.