Zakup bazy danych. Potencjalne korzyści dla Twojego biznesu

Spis treści
- Dostępne na sprzedaż bazy danych – charakterystyka
- Bazy danych a B2B – dlaczego warto?
- Kto oferuje tego typu usługi?
Informacja jest dziś najcenniejszym zasobem. Takie dane, jak namiary na osoby decyzyjne w firmie są bardzo przydatne, gdy chce się komuś sprzedać swój produkt lub zainteresować nawiązaniem współpracy. Dlatego klienci B2B często decydują się na zakup bazy danych. Czy rzeczywiście się to opłaca? Jakie korzyści można w ten sposób uzyskać i czemu w ogóle decydować się na tego typu usługę?
Dostępne na sprzedaż bazy danych – charakterystyka
Bazy marketingowe oraz tzw. Business Intelligens (BI) to często wykorzystywane narzędzia przez przedsiębiorstwa wspierające działalność biznesową. Można je scharakteryzować jako kombinacja aplikacji, architektury systemu i zbiorów informacyjnych, które umożliwiają analizę i przekształcenia oraz dostarczają firmom niezbędnej wiedzy, na przykład o innych podmiotach gospodarczych.
Przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży baz danych oferują zasoby składające się
z informacji o kontrahentach i potencjalnych współpracownikach biznesowych. Pochodzą one z różnych źródeł.
Bazy danych a B2B – dlaczego warto?
Działalność marketingowa to obszar, który odgrywa bardzo ważną rolę w każdej firmie. Bez sprawnie rozwiniętego marketingu, trudno mówić o rozwoju. Efektywność podejmowanych kroków z pewnością wzmacniają dobrze zaopatrzone bazy danych.
Bazy danych B2B idealnie nadają się do wykorzystania w kampaniach marketingowych, na przykład w kampaniach mailingowych, kampaniach online, kampaniach SMS czy w hurtowej wysyłce wiadomości typu VOICE.
Wspomniane bazy, pozyskane dzięki zaufanej firmie, umożliwiają precyzyjne profilowanie grupy docelowej, czyli targetowanie według określonych parametrów. Gdy już określi się zakres wyszukiwania, można wyodrębnić kryteria odpowiadające optymalnej grupie docelowej klienta biznesowego. Można zawężać wyniki do takich parametrów jak:
- branża (kod PKD),
- lokalizacja,
- obrót roczny,
- wielkość zatrudnienia,
- rodzaj działalności i forma prawna,
- rok założenia,
- flota pojazdów,
- osoba kontaktowa.
Wszystkie te kryteria wyszukiwania znacznie ułatwiają dotarcie do najbardziej interesującego docelowego partnera biznesowego.
Kto oferuje tego typu usługi?
Dziś na rynku funkcjonuje wiele firm oferujące sprzedaż lub wypożyczenie baz danych. Jednak tylko niektóre z nich wyróżniają się tym, że pozyskane rekordy cechują się aktualnością i dają konkretne efekty (bo na przykład zapewniają kontakt do osób decyzyjnych na określonych stanowiskach).
Przedsiębiorstwem, na które warto zwrócić uwagę, jest TARGET MEDIA, czyli specjaliści w zakresie baz danych firm i osób prywatnych. Zbiory danych biznesowych, którymi dysponują, liczą ponad 2,7 miliona rekordów. Na co dzień współpracują oni z największymi Contact Center w kraju, na bieżąco aktualizując informacje w biznesowych bazach danych.
Pamiętaj, że dostęp do jakościowej bazy danych B2B to już połowa sukcesu. To, jak te dane zostaną wykorzystane i jaki efekt biznesowy zostanie osiągnięty, zależy od Twoich umiejętności perswazji i negocjacji. Z pewnością zakup bazy danych jest pierwszym krokiem ku zmianie na lepsze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Przedszkola niepubliczne
Art Benata Beata Łęska-Jasiak
woj. mazowieckie02-609 Warszawa, Szarotki 6 lok. 7
-
Języki obce - nauka
Demostenes Szkoła Językowa Angielski, Niemiecki
woj. dolnośląskie50-217 Wrocław, Pomorska 59 lok. 6
-
Przedszkola niepubliczne
Smerfolandia Przedszkole Niepubliczne Dorota Wisławska
woj. mazowieckie96-320 Mszczonów, Warszawska 39
-