Artykuł sponsorowany

Zalety druku offsetowego

Zalety druku offsetowego

Kiedy zdarzy Ci się sytuacja, w której będziesz potrzebować wydrukować kilkaset arkuszy w niskiej cenie, skorzystaj z usługi druku offsetowego. Staje się on coraz popularniejszy i jest dostępny obecnie w niemal każdej drukarni. Przyjrzyjmy się, na czym polega ta technika druku oraz jakie jeszcze zalety posiada.

Właściwości druku offsetowego

Tak jak zostało wspomniane na wstępie, druk offsetowy jest opłacalny w przypadku dużych nakładów. Znajduje również zastosowanie w działaniach reklamowych. Wysoka wydajność oraz prędkość sprawdza się przy wydruku wizytówek, ulotek, plakatów, folderów, kart menu oraz różnego rodzaju materiałów „point of sale”: displayów, wobblerów, shelfstoperów czy hangerów – wymienia właściciel drukarni wielkoformatowej ADVMEDIA z Warszawy, która jest również agencją reklamową full service proponującą kompleksową obsługę reklamową klienta – od wydruku ulotek, przez oznakowanie biura, po oklejanie samochodów.
Poza tym druk offsetowy umożliwia zastosowanie różnych kolorów, nie tylko standardu CMYK, a wykorzystać można do niego, oprócz zwykłego papieru, gruby karton lub samoprzylepny papier etykietowy, a także taki, którego format przekracza rozmiar SRA3 (320 mm x 450 mm).

Rodzaje druku offsetowego

Druk offsetowy bywa również nazywany drukiem pośrednim z racji tego, że drukowany obraz zostaje przenoszony z płaskiej formy drukowej na papier. Dzieje się to przy pomocy cylindra obciągniętego gumą. Istnieją dwa rodzaje druku offsetowego: arkuszowy oraz rolowy (zwojowy). W pierwszym przypadku na papier przenoszona jest farba offsetowa charakteryzująca się dużym współczynnikiem lepkości i zostaje ona utrwalona przez proces wsiąkania i polimeryzacji. Druk rolowy znajduje zastosowanie przy druku wysokonakładowym – książek, gazet i czasopism. Polega on na przenoszeniu farby na wstęgę na gorąco (utrwalana jest ona poprzez wsiąkanie i odparowanie w wysokich temperaturach) oraz na zimno (w tym przypadku tylko poprzez wsiąkanie).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.