Artykuł sponsorowany

Zalety i wady wideotelefonu

Zalety i wady wideotelefonu

W świecie, który na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat stał się jedną globalną wioską, można z sukcesem prowadzić rozmowy twarzą w twarz przy wykorzystaniu nowoczesnych urządzeń. Takim sprzętem jest m.in. wideotelefon. Z regularnym wykorzystywaniem tego typu sprzętu wiąże się szereg zalet. Jak każda maszyna, ma on jednak również pewny wady. Dowiedz się, jakie są najważniejsze walory oraz niedociągnięcia wideotelefonów.

Najważniejsze zalety wideotelefonów

Użytkownicy wideotelefonów cenią je sobie za szereg udogodnień związanych z ich stosowaniem. Przede wszystkim są to bardzo proste w obsłudze modele, którymi z łatwością posługują się także osoby starsze, zazwyczaj niezbyt dobrze zaznajomione z rozmaitymi nowinkami technologicznymi. Za pośrednictwem sprzętu kupionego w renomowanym sklepie, takim jak NEOPBX, można wykonywać nielimitowaną ilość połączeń lokalnych i krajowych na telefony stacjonarne wszystkich polskich operatorów. Opłata za korzystanie z wideotelefonu w większości przypadków oscyluje na poziomie najniższej stawki abonamentowej za zwykły telefon stacjonarny.

Co istotne, jeśli realizowane w danym momencie połączenie telefoniczne odbywa się przy użyciu dwóch wideotelefonów ACN, w takim przypadku obaj abonenci nie płacą ani złotówki za rozmowę. Zaznaczmy, że wideotelefon zadzwoni na każdy telefon polskich operatorów, ale bez funkcji wideo – rozmowa wideo jest możliwa po sieci VOIP pomiędzy wideotelefonami. Dodatkowo pamiętajmy, że wideotelefony IP nie są mobile, lecz działają tylko stacjonarnie w sieci LAN.

Czy wideotelefony mają wady?

Producenci różnych aparatów wideotelefonicznych uczynili z nich poręczne, funkcjonalne urządzenia, które doskonale sprawdzają się w różnych okolicznościach. Ciężko wskazać ich wady. O komforcie korzystania poszczególnych użytkowników decyduje przede wszystkim specyfika różnych modeli. Co do zasady wideotelefony nie zawieszają się. Jakość połączenia jest dobra – ewentualne winy mogą leżeć tylko po stronie siły wyższej, np. burzy na zewnątrz. Część użytkowników może potrzebować odrobiny więcej czasu na zapoznanie się urządzeniem – jednak jak zaznaczyliśmy w akapitach wyżej, zawsze jest to kwestia czasu, a nie urządzenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.