Artykuł sponsorowany

Zalety i zastosowanie druku fleksograficznego

Zalety i zastosowanie druku fleksograficznego

Druk fleksograficzny nie ma wiele wspólnego z tradycyjnymi, znanymi od lat metodami poligraficznymi. Nie używa się do niego klasycznych farb drukarskich czy tonerów. Ta stosunkowo młoda technologia pozwala drukować na rozmaitych powierzchniach. Daje on zatem spore możliwości podczas produkcji opakowań czy materiałów reklamowych. Gdzie jeszcze może znaleźć zastosowanie druk fleksograficzny?

Czym dokładnie jest druk fleksograficzny?

Druk fleksograficzny, a inaczej fleksografia, to nowa technika drukarska. Wykorzystuje ona specjalne, elastyczne formy drukarskie, najczęściej zbudowane z polimerów, oraz ciekłe farby szybkoschnące lub szybkoutwardzające (UV). Postęp i używanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych sprawiły, że druk ten jest niezwykle precyzyjny oraz nie ustępuje jakością grawiurze czy sitodrukowi, przy niższych kosztach produkcji – tańsze polimery od grawerowanych walców używanych w rotograwiurze.

Druk fleksograficzny charakteryzują też żywa kolorystka nadruków, wysoka jakość obrazu oraz możliwość drukowania nawet najmniejszych detali. Dlatego też jest doskonałą alternatywą dla innych technik: offsetu, roto, sito. Wykonuje się go na takich materiałach jak: papier (etykieta, karton ), folie termokurczliwe i nietermokurczliwe, aluminium oraz na nierównych, wymagających powierzchniach.

Gdzie jest wykorzystywany druk fleksograficzny?

Z drukiem fleksograficznym można się spotkać praktycznie w każdym sklepie. To on bierze udział w tworzeniu opakowań do produktów spożywczych, kosmetycznych. O jego popularności w branży opakowaniowej świadczy też fakt, że techniką tą wykonuje się obecnie ponad 80% wszystkich opakowań. Za sprawą tej metody powstają worki foliowe i różnego rodzaju kartony. Jest on też wykorzystywany do wykonywania opakowań tekturowych, elastycznych, typu shrink-wrap, a nawet etykiet.

Urządzenia do druku fleksograficznego mogą też służyć do drukowania prasy, kart kredytowych, papieru przeznaczonego na torby zakupowe, kartonów składanych. Można przy jego pomocy wykonywać napisy czy grafikę na odzieży lub proporcach. Dzięki fleksografii można zadrukować każdy materiał, który będzie w stanie przejść przez maszynę zwojową.

Jakie są zalety druku fleksograficznego?

- szybki narząd (przygotowanie do procesu nadruku),  

- niższe  koszty przygotowalni,

- możliwość druku krótkich serii,

- wysoka jakość porównywalna z offsetem i rotograwiurą,

- druk na wielu rodzajach powierzchni.

Druk fleksograficzny daje szerokie możliwości – można go wykonywać na wielu rodzajach powierzchni.

„To właśnie wszechstronność jest największą zaletą fleksografii. Można wykonywać nadruki tą metodą nie tylko na równych gładkich, płaszczyznach – sprawdzi się nawet wtedy, kiedy powierzchnia będzie pofalowana czy bardzo nietypowa” – mówi fachowiec z firmy SUPRAVIS GROUP.

Na uwagę zasługuje wysoka jakość wydruku. Nie można też zapomnieć o tym, że technika ta będzie rentowna zarówno w przypadku małych, jak i dużych nakładów druku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.