Artykuł sponsorowany

Zasadnicze różnice między komisem samochodowym a autoryzowanem dealerem samochodowym

Zasadnicze różnice między komisem samochodowym a autoryzowanem dealerem samochodowym

Na dużą podaż pojazdów wpływa między innymi bogata oferta dealerów samochodowych oraz komisów. Jedni i drudzy zajmują się sprzedażą samochód używanych. Choć pokutuje pogląd, że auta w sieci autoryzowanych dealerów są droższe, to często okazuje się, że nie jest to do końca prawdą. Dlatego, jeśli stoisz przed dylematem, z czyjej oferty lepiej skorzystać, poznaj najważniejsze różnice pomiędzy komisem a autoryzowanym dealerem.

Jak działają komisy każdy widzi

Często przy trasach rzucają się w oczy lepiej lub gorzej przygotowane do swojej działalności place wypełnione po brzegi samochodami. Auta nie zawsze stoją na wybetonowanym i czystym podłożu, lecz czasami na gołej ziemi. Nie są to dobre warunki dla stojących często miesiącami pojazdów, a także dla oglądających klientów. Spotkać tam można samochody różnych marek, w różnym wieku i stanie technicznym. Nawet najbardziej rzetelny właściciel komisu nie jest zdolny w takich okolicznościach ocenić precyzyjnie ich stanu technicznego i zdiagnozować ukryte usterki. Nie zawsze też dysponuje możliwością wykrycia wad prawnych w dokumentacji pojazdu. Dlatego mimo pozornie niższych cen w komisach, może się okazać, że koszt zakupionego pojazdu wraz z ewentualnym usunięciem ukrytych usterek może okazać się dużo mniej atrakcyjny. To nie znaczy, że nie można w komisie trafić na ciekawą okazję. Zaletą komisu jest również dostępność atrakcyjnych samochodów ze starszych roczników.

Zakup pojazdu używanego u autoryzowanego sprzedawcy

Najważniejszą kwestią przy zakupie pojazdu z rynku wtórnego jest jego ocena techniczna oraz prześledzenie historii pojazdu. Z tych dwóch powodów najbezpieczniejszym rozwiązaniem wydaje się kupno auta w sprawdzonym autoryzowanym salonie samochodowym. Każdy samochód używany dostępny w sieci dealerskiej znanych marek poddawany jest kompleksowej kontroli. Dotyczy ona stanu technicznego pojazdu i stanu prawnego. Dla przykładu autoryzowany dealer VOLVO CAR Wrocław-Bielany dokonując przeglądu aut z drugiej ręki przeznaczonych do sprzedaży, sprawdza ponad 100 punktów kontrolnych. Dokładna weryfikacja stanu technicznego gwarantuje nabywcy bezpieczeństwo oraz osiągi samochodu zgodne z zapewnieniami producenta. W dobrych punktach dilerskich używane samochody mają pisemną gwarancję legalności i stanu technicznego. Dodatkowo samochody mają przywrócone ustawienia fabryczne i zaktualizowane oprogramowanie. Dokumenty oferowanych pojazdów są dokładnie sprawdzane i nie mają żadnych wad prawnych. Najlepsi dealerzy zapewniają 12-miesięczną gwarancje, z możliwością przedłużenia nawet o 2 lata.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.