Znaczenie kawy i herbaty w branży HoReCa
Sektor hotelarsko-gastronomiczny to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Dobra kondycja gospodarki sprzyja dynamicznemu rozwojowi turystyki, co przekłada się na potrzebę sukcesywnego podnoszenia standardu obsługi hotelarskiej. Coraz częściej korzystamy również z usług gastronomicznych. Kompleksowa obsługa klientów w branży HoReCa nie byłaby jednak możliwa bez podstawowych produktów spożywczych, do których należą kawa i herbata.
Branża HoReCa a jakość kawy i herbaty
Branża gastronomiczna, ale też hotelarska, są nierozerwalnie powiązane z serwowaniem posiłków, których nieodłączny element stanowią napoje. Do najpopularniejszych na całym świecie napojów należą kawa i herbata, dlatego stanowią one jedną z podstaw kompleksowej obsługi w sektorze HoReCa.
Ciężko wyobrazić sobie dzień bez filiżanki aromatycznej, pobudzającej kawy czy ulubionej herbaty. - Mówi przedstawiciel wiodącej na rynku kawowym marki Julius Meinl. - Kawa dodaje energii i pozwala delektować się chwilą, z kolei herbata rozgrzewa i sprzyja relaksowi. Napoje te stanowią nieodłączny element posiłków, przede wszystkim śniadania, ale ich spożywanie to również ważny, codzienny rytuał o różnych porach dnia.
Nic więc dziwnego, że sektor hotelarsko-gastronomiczny nie mógłby funkcjonować bez dostaw kawy i herbaty. Napoje te serwowane są w restauracjach, hotelach, kawiarniach i barach, ale też w ekskluzywnych bufetach śniadaniowych, a nawet w salonach SPA czy obiektach szkoleniowych. Wszędzie tam klient powinien móc liczyć na filiżankę aromatycznej kawy i herbaty, przy czym istotne znaczenie ma tu jakość produktu. Wraz z rozwojem branży HoReCa i sukcesywnym podnoszeniem standardu obsługi w tym sektorze, na popularności zyskują produkty premium. Chcąc zadowolić nawet najbardziej wymagających konsumentów, przedstawiciele branży HoReCa sięgają po znane marki kawy i herbaty. Wyjątkowa jakość starannie wyselekcjonowanych gatunków ziaren i liści, bogatych w smaki i aromaty, dodaje miejscu prestiżu, stanowiąc ważny element budowania świadomości marki. Można wręcz powiedzieć, że standard hotelu, restauracji czy innego obiektu poznaje się właśnie po jakości serwowanej tam kawy i herbaty.
Jak wybierać dobrą kawę i herbatę dla branży HoReCa?
Na dobrą jakość zarówno kawy, jak i herbaty, składa się wiele czynników. Istotne znaczenie ma tu przede wszystkim pochodzenie produktu, który powinien wywodzić się z profesjonalnych plantacji. Kolejnym ważnym kryterium jest sposób produkcji – tu warto zwrócić uwagę np. na stopień palenia ziaren w przypadku kawy. Kawa i herbata po odpowiednim przygotowaniu powinny pozwolić delektować się pełnią aromatów i głębią smaku. Nie bez znaczenia jest też opakowanie produktu, które z jednej strony przykuwa uwagę, a z drugiej pozwala zachować trwałość. Ważny jest również dodatkowy asortyment, taki jak ekspresy i inne specjalistyczne urządzenia do zaparzania, elegancka zastawa czy efektowne ekspozytory. Wszystko to sprawi, że gość będzie mógł rozkoszować się aromatem ulubionego napoju w swoim ulubionym miejscu: czy to w hotelu, czy w restauracji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana