Artykuł sponsorowany

Znajomość których języków obcych zwiększa szansę znalezienia dobrej pracy?

Znajomość których języków obcych zwiększa szansę znalezienia dobrej pracy?

Dwujęzyczność i poliglotyzm stają się coraz popularniejszą cechą większości społeczeństwa z krajów rozwiniętych i szybko rozwijających się, ze względu na zacieranie się różnic pomiędzy różnymi kulturami. Rozwój w tym kierunku nierzadko pozwala na znalezienie dobrej pracy, ponieważ coraz więcej firm poszerza swoją ofertę również na rynki zagraniczne. Sprawdź, których języków obcych warto się uczyć, aby zwiększyć swoją szansę na zatrudnienie.

Czy poligloci łatwiej otrzymują wymarzone oferty pracy?

Znajomość języków obcych jest przydatną umiejętnością w każdej sferze życia. Dzięki umiejętności komunikatywnego posługiwania się językami obcymi, takimi jak np. język angielski czy hiszpański, łatwiej będzie nam dogadać się z innymi na wakacjach lub zrozumieć nowego członka rodziny, pochodzącego z innego kraju. Ze względu na to, że świat przekształca się powoli w globalną wioskę, rynek pracy również staje się bardziej uniwersalny, przez co zatrudnienie można znaleźć nawet w firmach zagranicznych.

Polskie firmy również coraz częściej inwestują w pracowników posługujących się innym językiem, ze względu na możliwości, jakie daje im aktualna sytuacja na świecie. Otwieranie się na rynki zagraniczne jest obecnie znacznie łatwiejsze, niż miało to miejsce jeszcze kilkanaście lat temu, a całe przedsięwzięcie ułatwia dodatkowo popularyzacja pracy zdalnej i komunikowania się poprzez internetowe konferencje. Na całej tej sytuacji szczególnie zyskują osoby znające więcej niż jeden język, ponieważ pracodawcy będą bardziej skłonni zatrudnić poliglotę, który upłynni komunikację pomiędzy siedzibą firmy w Polsce i zagranicznym kontrahentem.

Jakich języków warto się uczyć, aby zwiększyć szansę na otrzymanie dobrego stanowiska?

Jednym z najpopularniejszych aktualnie języków obcych jest język angielski. Opanowanie tego języka w sposób komunikatywny pozwoli na dogadanie się z miejscowymi w niemalże każdym kraju. Umiejętność posługiwania się językiem angielskim jest coraz częściej pojawiającym się wymaganiem wobec potencjalnych pracowników. Ten język obcy jest nie tylko niezbędny na stanowiskach polegających na utrzymaniu kontaktu z klientem czy kontrahentem, ale i pojawia się on w wielu branżach, takich jak informatyka czy marketing. Dzięki znajomości angielskiego słownictwa pracownicy mogą lepiej wykonywać swoje obowiązki i poszerzać wiedzę.

O kolejnych językach obcych, których nauka może być niezwykle opłacalna opowiedział nam nauczyciel ze szkoły językowej Language Pro-Expert:

Ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo, wiele osób podejmuje się również nauki języka niemieckiego lub rosyjskiego. Wiele firm współpracuje z kontrahentami pochodzącymi z tych krajów, dzięki czemu nauka tych języków może mieć ogromny wpływ na pojawienie się atrakcyjnych ofert pracy. Sporo osób decyduje się również na emigrację do Niemiec, ze względu na odmienne warunki życia lub mieszkającą już w tym kraju rodzinę, dlatego coraz więcej Polaków jest zainteresowanych nauką języka niemieckiego.

Warto również wspomnieć o języku francuskim i hiszpańskim, które zyskują coraz większą popularność. Język francuski jest powszechnie uważany za język dyplomatów, dlatego jego znajomość jest obowiązkowa dla osób pragnących rozpocząć karierę na stanowiskach okołopolitycznych. Natomiast nauka języka hiszpańskiego jest wybierana przez osoby często podróżujące do krajów hispanojęzycznych oraz poszerzające się grono tzw. cyfrowych nomadów, czyli osób podróżujących po świecie i jednocześnie pracujących zdalnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.