Artykuł sponsorowany

Darmowa wycena instalacji fotowoltaicznej na podstawie ankiety doboru

Darmowa wycena instalacji fotowoltaicznej na podstawie ankiety doboru

Instalacja fotowoltaiczna musi zostać zbudowana według projektu, w którym bierze się pod uwagę jej planowaną moc w stosunku do warunków, w jakich będzie montowana. Najprostszym sposobem wstępnej wyceny instalacji, stosowanym przez firmy zajmujące się fotowoltaiką, jest ankieta dla klienta. Zawiera ona pytania, które umożliwiają określenie podstawowych kryteriów wyceny projektu, takich jak m.in. powierzchnia dachu, stopień nasłonecznienia itp.

Do czego służy ankieta doboru w fotowoltaice?

Ankieta doboru umieszczona na stronie internetowej firmy to wygodna opcja zarówno dla klienta, jak i dla pracowników, którzy mają opracować projekt instalacji i ją wycenić. Z perspektywy klienta istotne jest to, że może w łatwy sposób sprawdzić, czy jest zainteresowany ofertą danej firmy. Jednocześnie pytania zawarte w ankiecie wskazują klientowi kwestie, które są ważne podczas przygotowywania projektu instalacji oraz jej późniejszego montażu. Na przykład nie wszyscy wiedzą, że panele można zamontować nie tylko na dachu, ale też na fasadzie budynku oraz na gruncie. Wypełniając ankietę na stronie internetowej firmy, nawet bez wcześniejszego kontaktu z jej przedstawicielem, można sprawdzić, jakie warunki techniczne budynku mają znaczenie w kontekście montażu instalacji fotowoltaicznej.

Co bierze się pod uwagę przy wycenie instalacji fotowoltaicznej?

Jak tłumaczy specjalista z firmy Pure Energy, specjalizującej się w projektowaniu instalacji fotowoltaicznych: Projekty instalacji fotowoltaicznych różnią się w zależności od zapotrzebowania na energię ich użytkowników – gospodarstwa domowe z reguły korzystają z tzw. mikroinstalacji, które mają odpowiadać na potrzeby jednej rodziny. Większe instalacje montuje się w firmach oraz w gospodarstwach rolnych. Projekt instalacji zależy zatem w dużej mierze od grupy taryfowej i mocy przyłączeniowej, z której korzysta klient. W kontekście wyboru jednego z najważniejszych elementów instalacji fotowoltaicznej, czyli inwertera, znaczenie ma rodzaj instalacji energetycznej, zastosowanej w budynku, która może być jedno- lub trójfazowa.

Jeżeli instalacja ma zostać zamontowana na dachu, konieczne jest sprawdzenie wszystkich jego parametrów, które będą wpływały na sprawność systemu. Wśród najbardziej istotnych można wymienić: kształt i nachylenie dachu oraz jego powierzchnię i rodzaj pokrycia, a także stopień nasłonecznienia. To czynniki, które wpływają nie tylko na wydajność instalacji, ale też na system montażowy, jaki należy zastosować w konkretnym przypadku. Alternatywy to ściany oraz grunt, pod warunkiem, że nie są to miejsca zacienione.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.