Artykuł sponsorowany

Zalety ekologicznych materiałów budowlanych

Zalety ekologicznych materiałów budowlanych

Biobudownictwo wciąż budzi wiele zastrzeżeń, które wynikają przede wszystkim z małej świadomości, czym właściwie jest budownictwo ekologiczne. Budowanie domów z gliny i słomy kojarzy się raczej z prymitywnymi lepiankami, niż domem o świetnych właściwościach energooszczędnych. Tymczasem taki sposób wznoszenia budynków zyskał sobie już popularność w krajach skandynawskich i coraz częściej wykorzystywany jest w całej Europie. Czemu warto brać pod uwagę biobudownictwo?

Bezpieczeństwo i zdrowie

Domy budowane z materiałów ekologicznych, takich jak wypalana glina i bele słomiane, są niepalne – wyjaśnia specjalista z Keramzyt System.
Może wydawać się to dziwne, jednak keramzyt wytwarzany jest w temperaturze ponad 1200 stopni, co czyni go ognioodpornym, a sprasowana słoma, stosowana w biobudownictwie jako izolacja wewnątrz ścian, również nie poddaje się działaniu ognia. Ponieważ naturalne materiały bez problemu pochłaniają i oddają parę wodną, we wzniesionych z nich domach panuje doskonały mikroklimat. Wilgotność powietrza w takich budynkach oscyluje zazwyczaj na poziomie ok. 50%. Skoro budynek z materiałów ekologicznych sam oddycha, nie zachodzi potrzeba inwestowania w rozbudowane systemy wymuszające wentylację.
Ściany z keramzytu posiadają dodatkowo właściwości oczyszczające, uniemożliwiają rozwój grzybów, bakterii i roztoczy, toteż szczególnie wskazane są w pomieszczeniach, w których mają przebywać osoby dotknięte rozmaitymi alergiami – mówi ekspert Keramzyt System.

Ekonomiczna strona ekologii

Właściwości naturalnych materiałów budowlanych nie tylko przyczyniają się na korzyść zdrowia, ale tez portfela. Przykładowo keramzyt, będący materiałem lekkim, a zarazem twardym, stanowi doskonałą izolację termiczną i akustyczną. Budynki proponowane przez biobudownictwo są ciepłe i energooszczędne, dzięki czemu ich użytkownicy oszczędzają na dodatkowym ocieplaniu oraz ogrzewaniu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.