Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego biura rachunkowego

Cechy dobrego biura rachunkowego

Prowadzenie księgowości jest zgodnie z prawem obowiązkiem każdej firmy – od jednoosobowej działalności gospodarczej, po ogromne korporacje, zatrudniającej tysiące osób. Jest to zadanie trudne i czasochłonne, dlatego znakomita większość przedsiębiorców decyduje się na outsourcing – powierzenie swoich ksiąg zewnętrznym biurom rachunkowym. Czym powinna się charakteryzować firma oferująca takie usług?

Staż na rynku

Dobrym świadectwem wysokiej jakości usług biura rachunkowego jest czas jego obecności na rynku. Dlaczego? To bardzo proste – tylko biura oferujące usługi na najwyższym poziomie są w stanie utrzymać się wśród konkurencji i zyskać renomę. Im dłuższy staż na rynku, tym większą możemy mieć pewność, że dane biuro w profesjonalny sposób dba o interesy swoich klientów. Przykładem biura z długim stażem jest Kancelaria Podatkowa Wawrzynek, które działa nieprzerwanie już od 1990 roku.

Odpowiednie wykształcenie i certyfikaty

Od roku 2014 zawód księgowego nie jest regulowany prawnie. Oznacza to, że do jego wykonywania nie są obecnie potrzebne żadne zezwolenia – wystarczy, że osoba chcąca oferować innym podmiotom usługi księgowe posiada polskie obywatelstwo i ubezpieczenie OC, a ponadto nigdy nie była karana za przestępstwa podatkowe. Uwolnienie zawodu księgowego przyczyniło się w dużym stopniu do obniżenia ceny usług, jednocześnie jednak wymusiło na konsumentach konieczność sprawdzania rzetelności biur rachunkowych. Zanim zdecydujemy się na powierzenie swoich finansów danemu biuru, sprawdźmy, jakie są jego kompetencje do prowadzenia tego typu działalności. Potwierdzenie wysokiej jakości usług będą między innymi państwowe certyfikaty – które wciąż są wydawane, ale nie niezbędne do pracy w zawodzie księgowego – oraz świadectwa ukończenia szkół wyższych na kierunkach związanych z rachunkowością.

Aktualna wiedza o podatkach

Prawo podatkowego każdego roku zmienia się w większym lub mniejszym stopniu – podobna sytuacja dotyczy procedur. Wiedza na temat tych zmian jest niezbędna do rzetelnego prowadzenia księgowości – bez niej jesteśmy narażeni na popełnianie błędów, które mogą prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych. Dobre biuro rachunkowe możemy rozpoznać po tym, że dba o to, by zatrudnieni w nim pracownicy na bieżąco zdobywali nową wiedzą i poszerzali swoje kwalifikacji. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że finanse naszej firmy są bezpieczne.

Odpowiedzialność za swoją pracę

Jak wspomnieliśmy wyżej, do prowadzenia działalności rachunkowej konieczne jest posiadanie ubezpieczenia OC. Niestety, nie zawsze takie ubezpieczenie rozwiązuje wszystkie problemy, dlatego od księgowych wymagane jest, żeby były to osoby w najwyższym stopniu odpowiedzialne, skrupulatne i rzetelne. Nawet drobne pomyłki mogą bowiem prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.